۰ نفر
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

ایسنا نوشت: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن تسلیت به رئیس جمهور فرانسه به خاطر حادثه تروریستی اخیر در پاریس و اعلام همبستگی فلسطینی‌ها با مردم فرانسه تاکید کرد: فلسطینی‌ها خواهان صلح هستند.

به گزارش روزنامه النهار لبنان، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه به وی به دلیل حملات تروریستی اخیر در پاریس تسلیت گفت و بر همبستگی مردم فلسطین با فرانسه در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

در بیانیه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است، عباس در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن همدردی با مردم فرانسه، مخالفت جدی خود را با این گونه اقدامات تروریستی که با تمامی ارزش‌ها، قوانین و اصول اخلاق انسانی در تعارض است، اعلام کرده و این اقدامات را محکوم کرد.

وی همچنین تاکید کرد ما در مقابل این تروریسم سیاه در کنار مردم فرانسه ایستاده‌ایم و برای مجروحان این حادثه آرزوی بهبود و برای کشور فرانسه و مردم آن آرزوی امنیت و ثبات می‌کنیم.

اولاند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با مردم فلسطین اعلام همبستگی کرد و گفت: ما رنج و مشکلات شما را درک می‌کنیم.

عباس همچنین در مراسم اهدای جوایز ادبیات، هنر و علوم انسانی در رام‌الله خطاب به جهان گفت: مردم فلسطین خواهان صلح هستند و می‌خواهند اسرائیلی‌ها از مسجدالاقصی خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه انتفاضه مردم فلسطین مسالمت آمیز است و این انتفاضه به دلیل اشغالگری و ظلم اسرائیل آغاز شد، بر تمایل و تعهد فلسطینی‌ها به صلح در سایه تنش‌های اخیر تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار بازگشت دو طرف به میز مذاکرات نه با هدف مذاکره بلکه برای دستیابی به صلح براساس مرزهای 1967 و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی باشد و در غیر این صورت ما هرگز با بازگشت به مذاکرات موافقت نمی‌کنیم.

درگیری‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی از ابتدای ماه گذشته میلادی آغاز شد و تاکنون ادامه دارد و تا امروز ده‌ها فلسطینی در این درگیری‌ها شهید شده‌اند که تعدادی از آنها کودک و زن هستند.

261308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =