ایسنا نوشت:دبیر شورای عالی امنیت ملی با رد برخی زمزمه طرف‌های آمریکایی درباره پی ام دی در اجرای برجام تأکید کرد: در نامه‌ای که رهبر انقلاب اسلامی بعد از طی مسیر شورای عالی امنیت ملی و مجلس درباره برجام و پی ام دی ابلاغ کردند قیدهایی است که ایران رعایت می‌کند.

امیر دریابان علی شمخانی افزود: مسائل گذشته علیه فعالیت هسته‌ای ایران مبتنی بر گزارش‌های سرویس‌های اطلاعاتی و با هدف تخریب ایران بوده است.

وی گفت: در این دوره از مذاکرات همکاری گسترده، شفاف و قابل اتکائی به اعتراف و اقرار آژانس بین المللی انرژی اتمی از طرف جمهوری اسلامی ایران انجام شد و به نظر می آید منصفانه آن است که پرونده بسته شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: بعید است دلیلی باشد که چنین زمزمه هایی از طرف کسی قابل قبول باشد و این ادعا مبانی منطقی ، عقلی ، سندی و شاهدی داشته باشد.

شمخانی تصریح کرد: امید است چنین چیزی نباشد و البته من نیز درباره این موضوع چیزی نشنیده‌ام.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وظایف و اعضا هیات نظارت بر اجرای برجام گفت: این هیئت پنج وظیفه بر عهده دارد و روشن است اما مصوبه شورای عالی امنیت ملی آن است که فعلاً در حد تشکیل این هیئت اطلاع رسانی شود و تصمیم گیری درخصوص انتشار اطلاعات درباره اعضای هیئت نظارت بر برجام بعداً انجام خواهد شد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =