وزارت خارجه آمریکا فروش بمب‌های لیزری به عربستان را تأئید کرد

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز سه شنبه اعلام کرد: عربستان سعودی بمب های هوشمند هدایت لیزری را به قیمت 29/1 میلیارد دلار از آمریکا خریداری می کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که با درخواست عربستان برای خرید این نوع بمب ها و دیگر سلاح ها و نیز بیش از 40 هزار نوع مهمات جنگی دیگر موافقت کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: برخی از این بمب ها با لیزر هدایت می شوند و قادرند اهداف بسیار ایمن و محکم را منفجر کنند که بر قدرت عملیات دفاعی ریاض خواهد افزود.

وزارت خارجه آمریکا فروش اینگونه سلاح های پیشرفته به عربستان را تلاشی در چارچوب اقدام مشترک بین عربستان و آمریکا در بخش دفاعی توصیف کرد.

کشورهای عرب خلیج فارس بخصوص عربستان و امارات طی سال های گذشته حجم عظیمی از درآمدهای سرشار از فروش نفت خود را برای خرید تجهیزات نظامی هزینه کرده اند بطوری که گزارش های بین المللی بطور شفاف بیانگر آن است که ابوظبی و ریاض از بزرگترین پایتخت های کشورهای جهان هستند که از سال 2010 میلادی تاکنون به خرید و واردات انواع سلاح اقدام کرده اند.

ولع بی حد و مرز کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به ویژه عربستان و امارات به خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی، این منطقه را به یکی از مطرح ترین بازارهای جهان برای تولیدکنندگان سلاح تبدیل کرده است.

عربستان در سال ٢٠١٤ هند را در خرید تسلیحات پشت سر گذاشت و به بزرگ ترین وارد کننده سلاح و تجهیزات نظامی تبدیل شد.

رژیم آل سعود که از فروردین گذشته با تشکیل ائتلافی از 9 کشور عربی دیگر از جمله امارات حمله به یمن را به بهانه بازگردان منصور هادی رییس جمهور مستعفی این کشور آغاز کرد، تاکنون میلیاردها دلار برای خرید سلاح و فرو ریختن آنها بر سر مردم بی گناه یمن و نیز دادن رشوه به ابرقدرت ها به عنوان حق السکوت در قبال جنایت های جنگی هزینه کرده و با کسری بودجه مواجه شده است.

این کشور میلیاردها دلار از صندوق ذخیره ارزی خود در خارج و داخل برداشت کرده و همچنان به خرید سلاح های بیشتر و قدرت طلبی در منطقه می اندیشد و بخصوص پس از امضای توافق هسته ای ایران با کشورهای غربی، رویکرد خود را به افزایش قدرت و خودنمایی نظامی در منطقه خلیج فارس تقویت کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =