گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت، اظهارات فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه پس از حملات پاریس به شدت یادآور اظهارات جرج دبلیو بوش رییس جمهور سابق آمریکا در پی حوادث یازده سپتامبر است.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صداوسیما به نقل از گلوبال ریسرچ، فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه طی سخنرانیهایی که ظرف 12 ساعت پس از حملات تروریستی پاریس صورت داد چندین بار اعلام کرد که فرانسه اکنون در جنگ قرار دارد. 
درحالی که هنوز پلیس فرانسه به شدت در تلاش بود تا قطعات پازل حملات پاریس را در کنار هم بگذارد اولاند هم نام عاملان حمله را می دانست و می دانست که اصلا اهل کجا هستند. وی پیش از آنکه فرد یا گروهی مسئولیت حملات را به عهده بگیرد داعش را مسئول حملات معرفی کرد و آنچه ادعای داعش درباره مسئولیت این انفجار توصیف شد بسیار بعدتر یعنی صبح شنبه صورت گرفت. 
عبارت فرانسه در جنگ قرار دارد به شدت یادآور اظهارات جرج بوش رییس جمهور آمریکا پس از حملات یازده سپتامبر است. رییس جمهور فرانسه درست مانند بوش پس از حملات یازده سپتامبر اعلام حالت فوق العاده کرد و قوانین جدید امنیتی در فایل ها آماده بود تا خیلی زود تصویب شود. اولاند نیز مانند بوش سه روز عزای عمومی اعلام کرد. 
قوانینی مشابه قوانین پاتریوت در فرانسه برقرار شده است و شماری از حقوق مدنی از جمله منع بازرسی های بدون مجوز تعلیق شده است، مقررات منع آمد و شد وضع شده است کنترل دولت بر رسانه ها افزایش یافته است. تحت نظر گرفتن افراد مظنون افزایش یافته است ، کنترل های مرزی شدیدی برقرار شده است و رفت و آمد های جاده ای به شدت کنترل می شود. 
رسانه های فرانسوی خیلی زود اعلام کردند که یک گذرنامه سوری در یکی از مکانهای حملات پیدا شده است. این یک مدرک جعلی برای رد گم کردن است. این گذرنامه همچنین با آن کارت شناسایی گم شده خودروی عاملان حمله شارلی ابدو و گذرنامه سالم و دست نخورده یک تبعه سعودی در لابلای ویرانه های برج های دوقلوی حملات یازده سپتامبر مرتبط است و تلاشی مذبوحانه برای اعتبار بخشیدن به این داستان های ساختگی است. خیلی زود بسیاری این مسئله را مطرح کردند که این گذرنامه سوری احتمالا از جسد یک آواره سوری برداشته شده است. به نظر می رسد همه این اقدامات تلاش اولاند برای اقدامی پیش دستانه است. 
308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =