عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید کرد: از فردای اجرای برجام، شرکت های خارجی می توانند بدون هیچگونه مشکلی نسبت به عقد قراردادهای تجاری و اقتصادی با طرف های ایرانی خود اقدام کنند.

به گزارش خبرآنلاین از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، عباس عراقچی در دیدار سفرا و نمایندگان خارجی مقیم تهران به تشریح آخرین تحولات مربوط به برجام و همچنین قطعنامه حقوق بشر درخصوص کشورمان که قرار است در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شود، پرداخت.

وی همچنین تازه ترین تحولات اجرایی بـرجام از جمله زمان بندی، راهنمای لغو تحریم ها و تعهدات طرفین را در این نشست، تشریح کرد.
معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه سفرای مقیم را نسبت به نحوه شروع همکاری های تجاری و اقتصادی دولت و یا شرکت و بانک های کشور متبوعشان با جمهوری اسلامی ایران نیز مطلع کرد.
وی اضافه کرد: از فردای اجرای برجام، شرکت های خارجی می توانند بدون هیچگونه مشکلی نسبت به عقد قراردادهای تجاری و اقتصادی با طرف های ایرانی خود اقدام کنند؛ هر چند قبل از روز اجرای برجام و از هم اکنون مذاکرات مربوطه می تواند آغاز شود .
معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه از سفرای مقیم کشورمان خواست اگر هرگونه ابهام و سوالی در این خصوص داشته باشند، به ستاد پیگیری برجام در وزارت امور خارجه منعکس کنند. 
عراقچی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص قطعنامه حقوق بشری در مورد کشورمان، به همکاری خوب جمهوری اسلامی ایران با سازو کارهای حقوق بشری از جمله با گزارشگران ویژه و موضوعی، اشاره کرد.
وی همچنین به گزارش ایران در این زمینه اشاره و از بر خورد دوگانه و تبعیض آمیز بانیان قطعنامه حقوق بشر علیه کشورمان انتقاد کرد و افزود : عناصر موجود در قطعنامه مذکور با واقعیت های حقوق بشری موجود در کشورمان مغایرت دارد. 
معاون وزیر امور خارجه با اشاره به گفت و گوهای حقوق بشری با چندین کشور، گفت و گو را تنها عامل ارتقا و حمایت از حقوق بشر برشمرد و در پایان خواستار حمایت کشورها از موضع جمهوری اسلامی ایران و مخالفت با استفاده سیاسی از قطعنامه های حقوق بشری شد .
در پایان نشست، تعدای از سفرا به طرح سوالاتی در خصوص موضوعات مطرح شده پرداختند که عراقچی به آنها پاسخ داد.

308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =