۰ نفر
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

واحد مرکزی خبر نوشت: همزمان با تشدید تدابیر امنیتی در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی ، گروه تروریستی داعش در تهدیدی جدید علیه فرانسه اعلام کرد عملیات آینده بدتر و شدیدتر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری النشره، گروه (تکفیری- صهیونیستی) داعش در شبکه اجتماعی «توییتر» با انتشار ویدیوئی جدید با عنوان «عملیات فرانسه... دولت خلافت سخن است و عمل» فرانسه را به انجام حملات جدید تهدید کرد.

داعش اعلام کرد این حملات مانند «پاسخ سخت» به تصمیم فرانسه در پیوستن به گروه موسوم به «ائتلاف بین المللی علیه داعش» و حمله به مواضع آن در سوریه و عراق بود.

در پایان این تصویر ویدیوئی آمده است «همان طور که می کشید کشته می شوید و همان طور که امنیت ما را به هم می ریزید خون شما را می ریزیم و آنچه در آینده رخ خواهد داد بدتر و شدیدتر خواهد بود.»

تروریست ها ممکن است روزهای آینده نیز دست به حمله بزنند


مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد تروریست ها ممکن است در روزهای آینده نیز مجددا دست به حمله بزنند.
نخست وزیر فرانسه اعلام کرد : « ما مدتی طولانی با این تهدید مواجه خواهیم بود و احتمال حملات جدید (از سوی تروریست ها) در روزها و هفته های آینده وجود دارد.»

وی ضمن آن که از مردم فرانسه خواست « هوشیارتر » باشند، هشدار داد که رفتار هر کسی در ارتباط با این تهدید تروریستی متفاوت است.

وی گفت : « داعش نمی تواند در این جنگ علیه ما پیروز شود، اما این سازمان تروریستی به دنبال تضعیف ما و تفرقه افکنی بین ماست و به گونه ای عمل می کند تا فرانسوی ها را در مقابل یکدیگر قرار دهد.»

براساس آخرین آمار رسمی که هنوز قطعی نیست، در حملات پاریس 132 تن کشته و بیش از350 تن نیز زخمی شده اند. حال حدود یکصد نفر از افراد زخمی که در بیمارستان بستری شده اند، وخیم گزارش شده است.

وزیرکشورفرانسه: 23 تن را دستگیر کرده ایم


شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد وزیر کشور فرانسه گفته است از صبح امروز تاکنون در چارچوب اقدامات ویژه برای مبارزه با تروریسم 48 مصوبه صادر کرده ام.

وی گفت تاکنون 23 تن را دستگیر کرده ایم و در 20 استان فرانسه مقادیری سلاح توقیف کرده ایم.

هویت پنج نفر از عاملان انفجارهای پاریس مشخص شده است   

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری به نقل از مقامات فرانسوی گزارش داد هویت پنج نفر از عاملان انفجارهای پاریس مشخص شده است.

دادستانی پاریس روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد بازرسان هویت دو بمب‌گذار انتحاری دیگر حملات تروریستی جمعه شب در پایتخت فرانسه را شناسایی کردند و یکی از آنها که گذرنامه سوری دارد ماه اکتبر در یونان بازرسی شده بود.
فرانسوا مولن افزود دیگری که سامی آمیمور نام دارد یک فرانسوی 28 ساله و متولد حومه پاریس است که از سال 2012 برای دستگاه قضایی فرانسه شناخته شده بود و سال 2013 حکم بازداشت بین المللی او صادر شده بود.


اعلام نام مغز متفکر احتمالی حملات پاریس


رسانه های فرانسه روز دوشنبه نام مغز متفکر احتمالی حملات پاریس را که به کشته شدن دست کم 132 تن و زخمی شدن حدود 305 نفر منجر شد، اعلام کردند.

فردی به نام عبدالحمید اباعود که 27 سال سن دارد و متولد بلژیک است، مسئولیت نظارت بر بمب گذاری ها و تیراندازی های مرگبار جمعه شب را نزدیک ورزشگاه فوتبال، سالن کنسرت، و چند رستوران در پاریس بر عهده داشته است.

مقامات فرانسه هنوز این اطلاعات را به طور رسمی تایید نکرده اند.

عبدالحمید اباعود، اهل منطقه مولنبک بروکسل، و یکی از اعضای داعش است که با یکی از مهاجمان حملات پاریس که وی نیز در بروکسل زندگی می کرده است به طور منظم تماس داشته است.

بنا بر اعلام منابع ناشناسی که در تحقیق درباره حملات پاریس مشارکت دارند، شماره تلفن همراه اباعود در یونان ثبت شده است. مقامات یونان پیشتر اعلام کرده بودند یک گذرنامه سوری متعلق به یک پناهجو، نزدیک جسد یکی از مهاجمان حملات پاریس پیدا شده است.
منابع پلیس آمریکا و فرانسه در گفتگو با رسانه های خبری اعلام کردند نام و تصویر این گذرنامه سوری با یکدیگر مطابقت ندارد، و به نظر می رسد شماره های موجود در آن اشتباه است. عملیات جستجو برای یافتن هشتمین تروریست -یکی از سه برادری که گفته می شود برای انتقال عاملان انتحاری به مرکز پاریس یک خودرو کرایه کرده بودند- ادامه دارد.


تشدید حملات آمریکا و فرانسه بر ضد داعش



آمریکا و فرانسه هم برای تشدید حملات هوایی خود به موضع گروه تکفیری- صهیونیستی داعش به توافق رسیدند.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به حملات پاریس گفت:« ما شانه به شانه فرانسوی‌ها مبارزه خواهیم کرد، انها به طور کامل در عملیات نظامی در عراق و سوریه شرکت دارند و شکی نیست که از ما انتظار دارند تلاشهایمان را افزایش دهیم».

وی افزود تروریستهای داعش به زودی خواهند فهمید که جایی در بین آوارگان ندارند.
فرانسه یکی از اعضای ائتلاف بین المللی بر ضد داعش است که سال گذشته حملاتی هوایی را بر ضد مواضع داعش در عراق و  امسال هم حملاتی را بر ضد مواضع این گروه در سوریه صورت داده است.

حملات پاریس ممکن بود در انگلیس اتفاق بیفتد

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس دوشنبه اعلام کرد حملات تروریستی جمعه شب در پاریس «می توانست در انگلیس اتفاق بیفتد».

نخست وزیر انگلیس گفت: «سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی ما از هفت حمله تروریستی در شش ماه گذشته جلوگیری کردند اگر چه این حملات  گستردگی کمتری نسبت به حملات پاریس داشتند».وی افزود: «ممکن بود حملات پاریس اینجا اتفاق افتد».

نیروهای امنیتی بلژیک عملیاتی را برای یافتن مظنونین در بروکسل آغاز کردند

شبکه تلویزیونی الجزیره  گزارش داد نیروهای امنیتی بلژیک در منطقه مولنبیک بروکسل عملیاتی را برای یافتن مظنونین به دست داشتن در حملات پاریس آغاز کرده اند.

روسیه: همکاری با غرب در جنگ با تروریسم فروپاشیده است


شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد همکاری با غرب و از جمله آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم عملاً فروپاشیده است.

 

31049

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =