ایلنا نوشت: یک نماینده مجلس نهم اظهار داشت: ما در مجلس باید به دنبال راهی برای نظارت‌پذیری صداوسیما باشیم.

موید حسینی‌صدر با اشاره به حواشی مربوط به برنامه تلویزیونی فیتیله به مردم آذری‌زبان اظهار داشت: مسئله اهانت به آذری زبان‌ها برای نخستین بار اتفاق نیفتاده بنابراین نمی‌توانیم بگوییم این اتفاق سهواً انجام گرفته است. ما شاهدیم جریانی به دنبال از بین بردن اتحاد مردم و اقوام مختلف ایرانی است.

وی با بیان اینکه آن برنامه تلویزیونی نادرست بود، یادآور شد: زیبایی ایران به خاطر رنگارنگی‌ قومی و زندگی اقوام مختلف در کنار یکدیگر است و نمایندگان با تذکر جدی به کسانی که قصد بر هم زدن این وحدت ملی را دارند٬ هشدار دادند.

نماینده مردم خوی ادامه داد: در این شرایط فکر می‌کنم مجلس به هیچ عنوان آمادگی سوال از آقای ظریف و پرداختن به مسائل سیاست خارجی را ندارد و باید بیشتر بر روی مسائل داخلی تمرکز کند. ما در مجلس باید به دنبال راهی برای نظارت‌پذیری صداوسیما باشیم. آیا این اتفاق با اخراج و تنبیه چند کارمند تکرار نخواهد شد؟ چه کسانی پاسخگوی این هزینه سنگین اجتماعی خواهند بود؟

وی افزود: نمایندگان باید قانونی برای نظارت بر نحوه انتصاب‌های مدیران در صداوسیما به تصویب برسانند و چگونگی انتصاب مدیران در این سازمان و همچنین واگذاری‌ برنامه‌های تلویزیونی به اشخاص باید روشمند شود٬ چراکه این مسئله خواست مردم ایران و آذربایجان و همچنین نمایندگان ترک زبان و تمامی نمایندگانی نیست که دغدغه فرهنگ دارند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در پاسخ به این سوال که در نشستی که این فراکسیون پیش از وقوع این اتفاق با رئیس سازمان صداوسیما داشت چه نتیجه‌ای حاصل شد، گفت: حضور آقای سرافراز در نشست فراکسیون رهروان ولایت هیچ ثمری برای مجلس و کشور نداشت. ایشان در یک جلسه صحبت‌هایی را شنیدند و بدون بیان پاسخ روشن جلسه را ترک کردند.

حسینی‌صدر در پایان تصریح کرد: باید به دنبال بازنگری ساختار مدیریتی صداوسیما باشیم، که آقای سرافراز تشریف بیاورند و حتی صحبت‌های نمایندگان را بپذیرند و به درخواست آن‌ها پاسخ مثبت لسانی بدهند و بروند، مشکلات را حل نخواهد کرد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =