تسنیم نوشت: یک مقام رسمی ترکیه تاکید کرد که مقام‌های این کشور یک توطئه تروریستی بزرگ در شهر استانبول را همان روزی که حملات تروریستی در پاریس به وقوع پیوسته، خنثی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع آگاه دولت ترکیه تصریح کرد: پلیس روز جمعه 5 نفر را در استانبول بازداشت کرده است. یکی از بازداشت شدگان فرد مظنونی است که ظاهرا با "جهادی جان" تروریستی که آمریکا مدعی است در حمله اخیر پهپاد در سوریه کشته شده، در ارتباط بوده است.

این مقام دولت ترکیه که نامش فاش نشده، افزود: ما معتقدیم آنها قصد طراحی و اجرای یک حمله تروریستی بزرگ را در شهر استانبول در همان روزی داشته‌اند که حملات مرگبار پاریس اتفاق افتاده است. تحقیقات اولیه نشان می دهد که این یک حمله تروریستی بزرگ بوده است.

لسلی دیویس یکی از بازداشت شدگان در استانبول، نیز مانند "جهادی جان" شهروند انگلیسی است که از سوی رسانه های خبری انگلیس یکی از عاملان ارشد داعش در سوریه بوده است.

دیویس و 4 مظنون دیگر از طریق مرز سوریه و در تاریخی نامشخص وارد خاک ترکیه شده اند. این مقام ترکیه ای افزود: مقام های آنکارا در حال بررسی این مساله هستند که آیا توطئه تروریستی استانبول با حملات پاریس در ارتباط بوده است یا نه.

وی تاکید کرد: همه احتمالات مورد ارزیابی قرار می گیرد. این احتمال وجود دارد که افراد بازداشت شده قصد انجام حمله تروریستی در اروپا را نیز داشته اند.

حملات اخیر در پاریس مرگبارترین حملات تروریستی در فرانسه به شمار می رود. در 6 حادثه تروریستی جداگانه در پاریس، 132 نفر کشته و بیش از 180 نفر زخمی شدند.

افراد مسلح و بمب گذاران به رستوران ها، یک سالن کنسرت و یک استادیوم ورزشی در پاریس حمله کردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    6 8
    مگر چاقو دسته خودش را هم می برد؟