۰ نفر
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۵

واحد مرکزی خبر نوشت: شبکه تلویزیونی فرانس دو گزارش داد: احتمال می رود طراح اصلی حملات پاریس جوانی 26 ساله به نام عبدالسلام صلاح بوده باشد.

به گزارش این شبکه؛ بازرسان بر این باورند عبدالسلام صلاح، 26 ساله مغز متفکر حملات پاریس و احتمالاً کسی بوده که همه این اتفاقات را طراحی کرده است. او در بروکسل بدنیا آمده است. پلیس فرانسه روز گذشته هویتش را افشا و او را تحت تعقیب اعلام کرد.

وی در اویل هفته گذشته در بلژیک دو خودرو را اجاره کرده است. خودروهایی که در حملات پاریس مورد استفاده قرار گرفتند.
این حملات را سه گروه تروریستی انجام دادند.

ابتدا گروه نخست که از سه عامل انتحاری تشکیل شده بود، در «استاد دو فرانس» عملیاتشان را آغاز کردند. آنان در حد فاصل ساعت بیست و یک و بیست دقیقه تا ساعت بیست و یک و پنجاه و سه دقیقه، همزمان با مسابقه فوتبال دوستانه تیم های ملی فرانسه و آلمان، در نزدیکی ورزشگاه کمربندهای انفجاری شان را منفجر کردند. دو گذرنامه- یکی مصری و دیگری سوری- در این مکان پیدا شده است. هنوز مشخص نیست این گذرنامه ها به آنان تعلق داشته یا به سرقت رفته اند.

همزمان در پاریس، گروه دوم، متشکل سه یا چهار نفر، در خودرویی که در بلژیک اجاره شده بود، دست به کار شدند.
در حالیکه ساعت بیست و یک و چهل دقیقه را نشان می دهد، خودرو در مقابل سالن اجرای موسیقی باتاکلان توقف می کند. تروریست ها به سلاح کلاشنیکف و کمربند انفجاری مسلح اند. آنان به داخل سالن نفوذ می کنند و دستکم نود نفر را از پای در می آورند.
دو تروریست خود را در جریان حمله منفجر کردند و فرد سوم نیز هدف تیراندازی نیروهای پلیس قرار گرفت.
در ساعت بیست و یک و بیست و پنج دقیقه نیز، سومین گروه تروریست ها، متشکل از دو یا سه نفر از جمله عبدالسلام صلاح، دارای سلاح کلاشنیکف در ناحیه های ده و یازده پاریس حمله اش را اجرا می کند.

آنان در خیابان بیشا (BICHAT) به سوی اولین تراس شلیک می کنند که براثر آن پانزده 

نفر کشته می شوند. در ساعت بیست و یک و سی و دو دقیقه، آنان در خیابان فونتن او روا (FONTAINE-AU-ROI) دومین تراس را هدف قرار می دهند. نتیجه این حمله نیز پنج کشته است. ساعت بیست و یک و سی و شش دقیقه نیز مهاجمان به خیابان شارون می روند و هجده نفر دیگر را می کشند.

بنابراین این گروه تنها در مدت یازده دقیقه سه نقطه پاریس را هدف قرار می دهد.

همزمان در ساعت بیست و یک و چهل دقیقه در بلوار ولتر در نزدیکی سالن اجرای موسیقی باتاکلان، ابراهیم، برادر عبدالسلام صلاح در وسط خیابان خود را منفجر می کند.

خود عبدالسلام صلاح نیز سوار بر خودرویی سیاه رنگ به سمت شهر مونتروی فرار می کند.
خودروی او شب گذشته کشف شد. بازرسان در داخل آن سه قبضه سلاح کلاشنیکف را ضبط کردند.
گمان می رود دو همدست عبدالسلام صلاح، او را با خودرویی دیگر از مونتروی به بلژیک انتقال داده باشند. این دو نفر در بلژیک دستگیر شدند اما عبدالسلام صلاح همچنان فراری است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =