دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین وجود افراد تندرو در لیست‌های انتخاباتی را به معنای زیرسوال رفتن آن لیست‌ها دانست.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرآنلاین در مورد نوع ورود تندورها به انتخابات مجلس دهم گفت:‌ تجربه انتخابات‌های اخیر نشان داده که تندروها برای رسیدن به اهداف خود حد و مرزی قائل نشده و به هر وسیله‌ای متوسل می‌شوند.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین یکی از رویکردهای احتمالی تندروها در انتخابات پیش‌رو، تغییر در کلام و رفتار آنان مطرح کرد و افزود: به نظر می‌رسد آنان در آستانه انتخابات برای اینکه بتوانند خود را به بهارستان نزدیک کنند، مقداری مواضع خویش را تغییر داده و از کلام و رفتار جدیدی برای جلب آرای مردم استفاده کنند.

وی تخریب و توهین به چهره‌های سرشناس نظام و شخصیت‌های سیاسی را از دیگر سیاست‌های تندروها در آستانه انتخابات دانست و گفت: ممکن است تندروها برای جذب آرای بیشتر اقدام به توهین و تخریب شخصیت‌های مطرح کنند تا شاید از این طریق بتوانند نظر بخشی از مردم را به خود جلب کنند. آنها همچنین ممکن است خود را به برخی شخصیت‌ها بچسبانند تا از قبل آنان اعتباری کسب کرده و بتوانند خود را بالا بکشند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: باید مراقب بود تا تندروها از کشتن دیگران برای خود پشته‌ای برای تکیه بر کرسی‌های مجلس ایجاد نکنند.

رئوفیان از احزاب و گروه‌های سیاسی خواست تا در انتخابات پیش‌رو افراد رادیکال و کسانی که موجبات تکدر خاطر ملت را بوجود می‌آورند را درلیست‌های انتخاباتی نیاورند چراکه در غیراین صورت حضور تندروها در لیست‌ها، اعتبار آنها را به زیر سوال خواهد برد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین از شورای نگهبان نیز خواست تا یکی از معیارهای احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخاباتی را اخلاق‌مداری قرار دهد تا از این طریق افرادی که با نیش زبان و استفاده از تربیون‌های عمومی به جای رویش موجب ریزش می‌شوند، در معرض انتخاب مردم قرار نگیرند.

1729

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    1 0
    بیایید به تند روهای دو طرف رای ندهیم