ایسنا نوشت:وزیر کشور لبنان با بیان اینکه ثبات سیاسی تنها راه حمایت از کشور و تحقق امنیت در لبنان است اعلام کرد: نیروهای امنیتی موفق شدند در کمتر از 48 ساعت همه مظنونان در انفجارهای برج البراجنه را بازداشت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نهاد المشنوق، وزیر کشور لبنان در این کنفرانس خبری که پس از انجام تحقیقات امنیتی درباره انفجارهای اخیر در جنوب بیروت برگزار شد اعلام کرد: نیروهای امنیتی لبنان موفق شدند با انجام تحقیقات مداوم در کمتر از 48 ساعت تمامی مظنونان این انفجارها را بازداشت کنند و این خود یک دستاورد استثنایی است.

وی گفت: در این پرونده هفت سوری و دو لبنانی که در انفجارها دست داشتند بازداشت شدند.

نهاد مشنوق در ادامه خاطرنشان کرد: از میان پنج عامل انتحاری که قصد داشتند خود را منفجر کنند و بیمارستان رسول اعظم را هدف قرار دهند تنها دو تن موفق به منفجر کردن خود شدند و تدابیر امنیتی مانع از هدف قرار دادن این بیمارستان شد.

وزیر کشور لبنان در ادامه تاکید کرد که ما همچنان به عملیات خود علیه تروریست‌ها در همه مناطق لبنان ادمه می‌دهیم و از دستگیری تروریست‌ها و رویارویی با آنها دست نمی‌کشیم. شاخه اطلاعات لبنان نیز به وظایف خود در تمامی مناطق کشور عمل خواهد کرد. لبنان محیط پرورش تروریسم نیست.

وی با تاکید بر لزوم کنترل مرزها و پایان دادن به پدیده قاچاق عنوان داشت: جرم کسانی که تروریست‌ها را به کشورهای دیگر منتقل می‌کنند کمتر از خود تروریست‌ها نیست و ادامه عملیات امنیتی نیازمند همکاری کامل میان اهالی مناطق مختلف لبنان با نیروهای امنیتی است.

نهاد مشنوق در خصوص مشکلات سیاسی در لبنان و پیامدهای آن نیز گفت: ثبات سیاسی تنها راه حمایت از کشور و تحقق امنیت است و امیدوارم که گشایش سیاسی برای پاسخگویی به خواسته‌های مردم ایجاد شود.

وزیر کشور لبنان تاکید کرد که کشورش نیازمند مذاکرات جدی سیاسی است که به خواسته لبنانی‌ها برای تحقق ثبات با جدیت بنگرند. وی با بیان اینکه لبنان در مرکز توجه و اهتمام جهانی نیست ثبات سیاسی را تنها راه برای برقراری امنیت در لبنان دانست.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =