پدر و برادر یکی از مهاجمان پاریس بازداشت شدند

پس از این که هویت یکی از مهاجمان در حملات پاریس شناسایی شد، پلیس فرانسه از بازداشت پدر و برادر این فرد خبر داد.

 

 

 

جمعه شب چندین انفجار و تیراندازی در پاریس جان دست کم ۱۲۹ نفر را گرفت. خونبارترین کشتار در کنسرت باتاکلان رخ داد. جایی که سه مهاجم با تیراندازی به سمت حاضران، ۸۹ نفر را کشتند.

به گفته دادستان فرانسه عمر اسماعیل مصطفای، فرد مهاجم شناسایی شده در کنسرت باتاکلان حدود پنج سال قبل به دلیل فعالیتهای افراطی شناسایی شده بود. اما مقامهای قضایی فرانسه هیچ وقت از او به دلیل مشارکت در فعالیتهای تروریستی بازجویی نکرده بودند.

بلافاصله پس از اعلام نام عمر اسماعیل مصطفای ۲۹ ساله به عنوانی یک از مهاجمان، برادر او خود را به پلیس معرفی کرد و گفت که از مدتها قبل ارتباطش را با برادرش قطع کرده بود و از اقدام او بی خبر بوده است.

لحظاتی پس از کشتار پاریس، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در سراسر این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد و این حملات را «اعلان جنگ» توسط داعش خواند. گروه داعش که خود را «دولت اسلامی» می خواند مسئولیت این حملات را پذیرفت و مهاجمان را برادرانی توصیف کرد که به دلیل حضور فرانسه در حملات هوایی در سوریه و آن چه «جسارت توهین به پیامبر» در خاک فرانسه خوانده اند حملات پاریس را انجام دادند.

در نیم قرن اخیر این برای اولین بار است که در سراسر فرانسه وضعیت اضطراری حاکم شده است.

از هشت مهاجم، هفت نفر با جلیقه انفجاری که به تن داشتند خود را منفجر کردند و فرد دیگر در جریان درگیری با نیروهای امنیتی کشته شد.

رئیس جمهوری فرانسه گفته است که برنامه ریزی و هماهنگی این حملات، در خارج از مرزهای فرانسه صورت گرفته است.

منبع: یورونیوز

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =