مهر نوشت: رئیس سازمان بسیج مستضعفین شعار محوری هفته بسیج را «بسیج؛ دست قدرت خدا» اعلام کرد و گفت: رزمایش بزرگ «الی بیت‌المقدس۹۴» به مناسبت هفته بسیج در حوالی قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته بسیج، گفت: روزهای هفته بسیج متناسب با برنامه‌های این هفته نامگذاری شدند که عبارتند از: شنبه ۳۰ آبان ماه: «بسیج، بصیرت و استکبارستیزی»، یکشنبه ۱ آذر ماه: «بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی»، دوشنبه ۲ آذر ماه: «بسیج، خودباوری و جهاد علمی»، سه‌شنبه ۳ آذر ماه: «بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی»،چهارشنبه ۴ آذر ماه: «بسیج، وحدت و بیداری اسلامی»،پنجشنبه ۵ آذر ماه: «بسیج، ایثار و شهادت».

نقدی با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ «الی بیت‌المقدس ۹۴» با حضور ۲۰ گردان بسیج در حوالی قم، تصریح کرد: این رزمایش با شرکت شش استان از قبیل تهران، قم، سمنان، البرز، مرکزی و تهران بزرگ در روز جمعه ۲۹ آبان ماه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در هفته بسیج تلاش می‌کنیم آثار و زحمات بی‌شمار بسیج را برای مردم بازگو کنیم، گفت: امروزه نعمت‌های بسیج الهی آنقدر فراوان است که قابل احصا و عدد نیست.

نقدی تصریح کرد: بسیج در همه اقشار گسترده است و در تمام زوایای کشور، مردم در حوزه‌های مختلف سازمان یافته‌اند و مباحث در این زمینه بسیار گسترده است.

وی با اشاره به اینکه امنیت خوب موجود در کشور با وجود هزینه‌های آمریکا برای ناامن‌سازی در ایران است، گفت: شما می‌بینید امنیت خوبی در کشور وجود دارد و این به معنای ایثار مردم خوب ما است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز شاهدیم آنچه که عراق را از تصرف تروریست‌ها نجات داد، بسیج مردمی موجود بود و آن چیزی که سوریه و لبنان را نیز نجات داد، بسیج مردمی و الگویی بود که برای رهایی از ظلم و ظالم وجود داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های اولین روز هفته بسیج گفت: در صبح روز شنبه جشنواره مالک‌اشتر که هزار نفر از فرماندهان برگزیده سراسر کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، برگزار می‌شود. همچنین بعدازظهر شنبه همایش «بسیج در عرصه بین‌الملل» برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فاجعه منا تصریح کرد: چطور می‌شود هفت هزار نفر در یک روز کشته می‌شوند و دستگاه‌های بین‌المللی هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند. بعد از دو ماه هنوز صدها نفر مفقود هستند و همه سکوت مطلق کرده‌اند و صدای ملت ما در طول همایش فعالان بسیج در عرصه بین‌الملل شنیده خواهد شد و از خانواده شهدای حرم نیز تجلیل به عمل می‌آید.

نقدی با اشاره به برنامه‌های روز دوم هفته بسیج گفت: در روز دوم هفته بسیج همایش «طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی» برگزار خواهد شد که در آن برگزیدگان اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور تجمع می‌کنند و از برجسته‌ترین آنها تقدیر می‌شود. همچنین در استان‌های مختلف، نمایشگاه تولیدات واحدهای اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همایش «شکوه هجرت» برای تبیین فعالیت‌های گروه‌های جهادی در استان‌ها برگزار خواهد شد. بسیج پزشکی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و در سال ۹۴، ۷۰ هزار بیمارستان صحرایی دایر می‌شود. نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان خدمات رایگان به مردم عزیز کشورمان تاکنون از طریق بسیج جامعه پزشکی تقدیم شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برنامه‌های روز دوشنبه هفته بسیج، اظهار داشت: در این روز از کتب شهدای دانشجو رونمایی می‌شود و همزمان ۵۰۰ سالن صالحین در ۹ دی در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

نقدی با اشاره به برنامه‌های روز سه‌شنبه هفته بسیج ادامه داد: برنامه محوری این روز برگزاری کنگره شهید طیبه واعظی در اصفهان است. همچنین در این روز خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) انجام خواهد شد.

وی از تجدید بیعت فرماندهان گردان‌های امام حسین (ع)، بیت‌المقدس و امام علی (ع) با مقام ولایت خبر داد و افزود: در روز چهارشنبه گردان‌های بسیج با ولایت تجدید میثاق می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برنامه‌های روز آخر هفته بسیج، گفت: در این روز با خانواده شهدا دیدار کرده و به زیارت مزار شهدا رفته و مزار آنها را عطرافشانی می‌کنیم.

نقدی تصریح کرد: در صبح آخرین روز از هفته بسیج، اجتماع میلیونی بسیجیان در معابر و میادین شهرها برگزار می‌شود و ۵ آذر ماه روز احداث بسیج را گرامی دارند.

وی از افتتاح بزرگترین بیمارستان «محمول صحرایی» کشور در استان سیستان و بلوچستان در روز ۷ آذرماه خبر داد و گفت: افتتاحیه جشنواره «تئاتر مقاومت» نیز در این روز برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برنامه‌های بسیج برای مقابله با نفوذ چیست؟ اظهار داشت: نفوذ بحث جدیدی است و هنوز برای مردم به خوبی تبیین نشده است و انتظار داریم بتوانیم به خوبی آن را تبیین کنیم.

نقدی ادامه داد: نفوذ از اول انقلاب بوده است و دشمن در عرصه‌های مختلف مثل جنگ اقتصادی، فرهنگی، نظامی و نظایر آن از نفوذ به عنوان تاکتیک برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده است. هم‌اکنون نفوذ موضوع جدیدی است، زیرا دیگر یک تاکتیک نیست و تبدیل به یک استراتژی شده است. راهبرد جدید آمریکا، نفوذ است.

وی با بیان اینکه آمریکا برای مقابله با ملت ما که در همه عرصه‌ها، دشمن را خلع سلاح کرده است، می‌خواهد از ترفند نفوذ استفاده کند، خاطرنشان کرد: آنها می‌گویند چرا با هم بجنگیم؟ آنها می‌خواهند از پشت خنجر بزنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص اقدامات بسیج برای تبیین فاجعه منا، گفت: ما یک پایگاه علمی داریم که در زمینه بحران‌ها کار می‌کند. در یک تحلیل دقیق ۳۲ محور از خطاهای بزرگ در حادثه منا یادآوری شده است.

نقدی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه همکاری دولت با بسیج برای پیشبرد برنامه‌هایش چگونه است؟ گفت: بسیج جریان محوری است و کارهای اداری ما الگو گرفته از روش‌های متداول دنیاست. معاون اول رئیس‌جمهور از بنده دعوت کردند و بنده نیز طرح‌هایی را ارائه کردم و گفت طرح‌های خوبی است که اگر مشکلات مالی وجود داشته باشد، حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اما در کل دکترین مدیریت موجود در دستگاه‌های اداری کشور، دکترین بهره‌برداری از ظرفیت‌های مردمی کشور نیست و اگر به ارتش بگوییم می‌خواهیم به مردم اسلحه بدهیم تا بجنگند، می‌ترسند. مردم در دفاع مقدس خودشان را ثابت کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که فاجعه منا فراموش نشود و بسیج برای احقاق حقوق آسیب‌دیدگان این فاجعه در سطح ملی و بین‌المللی چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت: بسیج حقوقدانان به خانواده بازماندگان حادثه منا کمک کرده‌اند و از لحاظ حقوقی و همچنین نهادهای بین‌المللی این مساله دنبال می‌شود. کاری که می‌توانیم انجام دهیم، این است که فضای رسانه‌ای خوبی برای پیگیری این مساله بوجود آوریم.

نقدی در خصوص فعالیت‌های بسیج برای برگزاری اربعین، خاطرنشان کرد: کاری که برای برگزاری اربعین مستقیماً به ما مربوط است، به داخل کشور بازمی‌گردد و ما آن طرف مرزها سازماندهی نشده‌ایم. در ایام اربعین سه بیمارستان صحرایی در چزابه، شلمچه و مهران دایر می‌شود. مقدمات اسکان برای حمل و نقل و جابجایی زوّار نیز فراهم شده است و در این زمینه برنامه‌ریزی گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی در خصوص عملیات نظامی بین‌المللی بسیج، گفت: عملیات نظامی بین‌المللی در کشورهای دیگر نخواهیم داشت و الهام‌بخش ملت‌های دنیا برای آگاهی از دست استکبار هستیم. بسیج یکی از تشکیلات مردمی است و مردم ما با مکتب امام حسین (ع) و امام علی (ع) تربیت شده‌اند و یاد گرفته‌اند تنها به فکر خود نباشند بلکه به همنوعان خود نیز فکر کنند. در حقیقت بسیج، مردمی سازمان‌یافته برای کار خیر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص کمک مستشاری بسیج در عراق و سوریه، اظهار داشت: مردم عراق رزمنده‌های زیادی در دوران دفاع مقدس در ایران داشتند و شهدایی تقدیم کرده‌اند. اینها خودشان بسیج را در عراق ساماندهی کرده‌اند، اما در سوریه این‌طور نبود و سردار همدانی تجربه بسیج را به این کشور منتقل کردند.

نقدی تصریح کرد: برای ارتش سوریه این مساله قابل قبول نبود اما به تدریج پشتیبانی کردند و بسیج مردمی راه‌اندازی شد؛ باید بدانیم که سوریه یکپارچه مدیون بسیج مردمی است.

وی در خصوص شهید شدن چهار بسیجی در سوریه در روزهای اخیر، اظهار داشت: بسیجیان ما تجربه‌های زیادی دارند. اشخاصی هستند که در زمان جنگ حضور داشته‌اند اما وارد بعد نظامی نشده‌اند و امروز در قالب بسیجی در سوریه حضور دارند. گروه‌های مستشاری که ما به این کشور می‌فرستیم، تنها پاسدار نیستند و ممکن است بسیجیان باتجربه ما باشند.

23214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =