ایلنا نوشت: سخنگوی هیات رییسه مجلس اظهار داشت: در بررسی نتایج این تحقیق و تفحص هیچگونه مستنداتی برای اظهارات مطروحه وجود ندارد که این مسئله از‌‌ همان بند یک گزارش قابل مشاهده است.

عبدالرضا مصری٬ با اشاره به ارائه لایحه شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات به هیات رئیسه‌ اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود دو ساعت از زمان کاری امروز مجلس به صورت غیرعلنی به ارائه گزارش معاون وزارت کشور در خصوص آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافت تنها در صورتی که فرصت برای بررسی لایحه دو فوریتی شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات، باشد این لایحه در جلسه امروز مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور به منظور بحث در خصوص این لایحه دو فوریتی در جلسه امروز حاضر شده است، گفت: زمان بررسی این لایحه با توجه به دوفوریتی بودن آن نشست علنی امروز بود با این وجود امکان دارد این مهم به دلیل کمبود زمان به جلسه فردا موکول شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که علت تاخیر برائت گزارش تحقیق و تفحص‌ها به ویژه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در صحن علنی مجلس چیست، یادآور شد: نتایج هر تحقیق و تفحص باید به مصوبه کمیسیون و کمیته مربوطه درآید تا بتوان از آن طریق این گزارش را در دستور صحن قرار داد.

وی افزود: من یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص بنیاد شهید هستم و در جلسات آن حاضر بودم و متاسفانه در بررسی نتایج این تحقیق و تفحص هیچگونه مستنداتی برای اظهارات مطروحه وجود ندارد که این مسئله از‌‌ همان بند یک گزارش قابل مشاهده است و بنابر تحقیقات ما برخی از این اظهارات به دلیل شکایت‌های برخی کارمندان بنیاد شهید و حب و بغض‌های شخصی مطرح شده است.

مصری تصریح کرد: در راستای بررسی تحقیق و تفحص بنیاد شهید گزارشی که تهیه شده بود تغییر کرد و گزارش ۷۲ صفحه‌ای ابتدایی به ۱۲ صفحه کاهش یافت و در ‌‌نهایت گزارش ۱۲ صفحه‌ای موجود همچنان با‌‌ همان مشکلات رو به رو است و باز در‌‌ همان پاراگراف نخست فاقد استدلال و مستندات لازم است و حتی اعضای کمیسیون مربوطه هم نسبت به عدم وجود مدارک و مستندهای لازم در این تحقیق و تفحص انتقاد دارند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =