درجلسه غیر علنی امروز مجلس چه گذشت؟/ مصری: لزوم توجه به آسیب های اجتماعی در برنامه ششم

سخنگوی هیات رئیسه برخی جزئیات جلسه امروز مجلس که در نوبت صبح به صورت غیر علنی برگزار شد را تشریح کرد.

به گزارش خبرآنلاین، عبدالرضا مصری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران، با اشاره به تشکیل نشست غیرعلنی صبح امروز نمایندگان با حضور میر باقری قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی، اظهار داشت: در این جلسه تحقیقات مختلفی که توسط دستگاه‌های گوناگون در حوزه آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته بود، با نشان دادن فیلم، اسلاید و نمودارهایی به استحضار نمایندگان رسید.

وی افزود: در این گزارش جامع در رابطه با آسیب های حاشیه‌نشینی، بیکاری، اعتیاد ، طلاق، خشونت‌های اجتماعی نکات بسیار درد آوری مطرح شد؛همچنین موضوع ازدیاد پرونده‌های قضایی از دیگر مواردی بود که در این گزارش ذکر شده بود به طوری که متاسفانه امروز حدود 15 میلیون پرونده در محاکم قضایی  وجود دارد که اطاله دادرسی را در پی خواهدداشت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به نتیجه نشست غیرعلنی صبح امروز، گفت: نقطه قوت گزارش وزارت کشور این بود که برای هر کدام از این آسیب‌ها، راهکارهایی به صورت متناسب در نظر گرفته شده و نمایندگان نیز به دیدگاه مشترکی برای حل این آسیب‌ها رسیدند.

مصری تاکید کرد: در آستانه بررسی برنامه ششم توسعه باید نمایندگان ا آسیب‌های اجتماعی را با ابعاد و تاثیرات مختلف آنها دیده و در بررسی برنامه ششم توسعه برای حل آن اقدامات مناسبی را اتخاذ کنند.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =