سفیر پیشین کشورمان در فرانسه در گفتگویی با خبرگزاری خبرآنلاین علل و ریشه های حمله تروریستی داعش به پاریس و ضاحیه بیروت را تشریح کرد.


حمید رضا آصفی سفیر اسبق کشورمان در فرانسه در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره حملات زنجیره ای در فرانسه و لبنان گفت: من این اتفاقات را یکپارچه می بینم و جدای از هم نیستند. باید در یک تصویر بزرگتر این تحولات را ببینیم. ما در سوریه الان شاهد هستیم که اوضاع به ضرر داعش و گروههای تروریستی جلو می رود.

آصفی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیش بینی کرده بود که تروریست ها در سوریه نمی توانند موفق شوند، داعش در سوریه و عراق ناموفق بود همین طور که شاهد بودیم سننجار را از دست دادند و دولت مرکزی عراق به همراه پیشمرگه ها موفق شدند کنترل این شهر را به دست بگیرند. در سوریه هم آنها متحمل شکست های بسیاری شدند و انتظار هم می رود که شکست های بیشتری پیش رو داشته باشند.

سفیر پیشین کشورمان افزود: داعش کشورهای دیگری از جمله ایتالیا، روسیه و حتی خود آمریکا را هم تهدید کرده است. گفته اند حمله بعدی در واشنگتن خواهد بود. به نظر من تهدید آنها عملی خواهد شد و ما در آینده ای نه چندان دور و نه چندان نزدیک شاهد حملات دیگری در کشورهای دخیل در خاورمیانه خواهیم شد و این عملیات ادامه خواهد داشت و در حال حاضر تصوری بر پایان آن نیست. به نظر من فرانسه برای جهان، هشدار قرمز بود و آنها به راحتی موفق به این کار شدند.

مشروح گفتگو خبرآنلاین با حمید رضا آصفی سفیر اسبق کشورمان در فرانسه را اینجا بخوانید

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =