ایرنا نوشت: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تعبیرهای مراجع عظام تقلید در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تعبیرهای به کارگرفته شده از سوی بزرگان حوزه، در واقع مهر تایید نهایی شرعی، فقهی و حوزوی بر برجام است.

حجت الاسلام محسن غرویان خاطرنشان کرد: البته برجام مسیر قانونی و شرعی خود را طی کرده بود و رهبر معظم انقلاب و شورای نگهبان و مجلس شورای نیز تایید کردند ولی مهر تایید مرجعیت، درکنار رهبریت نظام قرار گرفت و این وحدت رهبریت و مرجعیت نظام را نشان می دهد.
وی ادامه داد: مساله مهم دیگر ظرفیت وزیر امور خارجه است که هم رهبر انقلاب ایشان را 'متدین' معرفی کردند و هم مراجع تقلید با تعبیرهای بلند بر شخصیت متدین وی صحه گذاشتند.
غرویان با اشاره به تعبیرهای بلند آیت الله وحید خراسانی خطاب به دکتر ظریف گفت: این مرجع تقلید خطاب به دکتر ظریف گفتند، آنهایی که اهل فهم هستند ارزش کار شما را می دانند.
وی به تعبیردیگری از مراجع تقلید درخصوص وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: یکی از مراجع تقلید بیان داشتند دکتر ظریف یک تنه در برابر شش کشور ابرقدرت ایستادند و این جمله قدرت چانه زنی، مذاکره و دیپلماسی وی و تیم مذاکره کننده هسته ای را نشان می دهد.
استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: این نکته مبین آن است که مراجع به صورت دقیق به مسائل سیاسی و بین المللی نظام توجه و مباحث را رصد و زیر نظر دارند.
غرویان گفت: نکته دیگر اینکه مرجعیت همیشه در طول تاریخ اسلام، پناهگاه مردم ومسئولان سیاسی بوده اند و جالب است که دکتر ظریف نیز به سمت مرجعیت می آید و مراجع تقلید نیز دلسوزانه در جهت مصالح اسلام و مسلمین نصایح و تذکرات خود را بیان می کنند.
وی همچنین افزود: این دیدار مهم باید نقطه پایانی بر مناقشه ها و چالش هایی باشد که بر سر برجام داخل گروه ها مطرح شده و امید است که بحث های درون کشور در مورد برجام پایان یافته تلقی شود و کشور برای برگزاری انتخابات پایان سال آرامش پیدا کند.
غرویان یادآورشد: درحقیقت مراجع عظام تقلید می خواستند اعلام کنند مساله برجام را پایان یافته تلقی کنید و گروه ها آرامش لازم را برای برگزاری انتخابات سالم در فضای همدلی و هم زبانی و وحدت ملی را فراهم کنند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =