فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت صبح امروز با حضور رئیس مجلس تشکیل جلسه داده و به بررسی آخرین وضعیت برجام پرداخت.

به گزارش خبرآنلاين، به گفته علي لاريجاني مراحل مختلف اجرای برجام آغاز شده و تا همین مقدار موجب ایجاد آرامش در جامعه شده است. رئيس مجلس در اين جلسه اعلام کرد که از نظر کارگروه شورای عالی امنیت ملی و شورای نظارت اقدامات خوبی در جریان است.

ایرج ندیمی عضو فراکسيون رهروان ولايت درباره سخنان لاريجاني در اين جلسه گفت: وی همچنین از انجام تعهدات طرف اروپایی و آمریکایی در کشورهایشان سخن گفت. به گفته لاریجانی تصمیماتی که در معاونت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه گرفته می‌شود منطقی و مبتنی بر منافع و مصالح ملی است و موجب آرامش شده است.

کمال الدین پیرموذن ديگر عضو اين فراکسيون نيز به نقل از رئيس مجلس، اظهارات برخی درباره نیروگاه اراک را نسنجیده دانست. به گفته وي، در این جلسه مقرر شد به دلیل وضعیت مالی کشور تا زمان رفع تحریم های بین المللی به دولت برای اتمام پروژه ها کمتر فشار آورده شود.

حسین سبحانی​نیا عضو شورای مرکزی اين فراکسیون نيز گفت که لاریجانی در اين جلسه گزارشی از آخرین وضعیت برجام از جمله مباحث مربوط به تحریم ها، آب سنگین اراک و برچیدن سانتریفیوژها ارایه داد.

وي به خانه ملت گفت: موضوع انفجارهای لبنان و فرانسه و تحلیل در این رابطه از دیگر مواردی است که در جلسه امروز فراکسیون مورد بحث قرار گرفت. آخرین وضعیت سوریه و عراق همچنین نشست وین و دستاوردهایی که می توانست داشته باشد مورد بررسی قرار گرفت.

نديمي هم به ايسنا گفت که در این جلسه در خصوص فشارهای مالیاتی بر مردم در شرایط رکود، وجود نقدینگی و جریانات نقدینگی در جامعه و رویکرد امید برای استفاده از این منابع با توجه به تجربه موفق پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو، تخریب اماکن کشاورزی، آسیب‌های اجتماعی و مشکلات مربوط به آن، نيز مطالب مختلفي بيان شد.

پيرموذن نيز با بیان این که دولت در حال حاضر حدود 200 هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار است، به ايرنا گفت: در این زمینه مقرر شد تا با پیگیری های لازم از وزیران امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت، اقدامات مقتضی برای کمک به صاحبان صنایع و تولیدکنندگان انجام شود.

نماينده اردبيل افزود: در این جلسه نمایندگان آذری زبان در بیانیه ای اقدام صدا و سیما در توهین به آذری زبان ها را محکوم و خواستار عذرخواهی و پیگیری رسانه ملی در این زمینه شدند.

گفتني است قرار بود در جلسه امروز فراکسیون رهروان ولایت درمورد لغو عضویت سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس از این فراکسیون تصمیم گیری شود، اما به دلیل حضور نداشتن این نماینده موضوع لغو عضویت مطرح نشد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =