۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۸

ایرنا نوشت: روسیه دو فروند موشک قاره پیمای «دریا پایه» از نوع «بولاوا» آزمایش کرد که براساس اهداف پیش بینی شده موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش ایرنا، این موشک ها بامداد امروز (یکشنبه) از زیردریایی اتمی استراتژیک «ولادیمیر مونوماخ» در دریای سفید در شمال روسیه پرتاب شد.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه در گزارشی اعلام کرد: زیردریایی «ولادیمیر مونوماخ» در شرایط زیرآبی دو موشک قاره پیمای بولاوا را پرتاب کرد که به اهداف تعیین شده در محدوده نظامی «کورا» در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه اصابت کرد.

در گزارش آمده است: پرتاب این موشک ها، درجه بالای اطمینان کار بخش های مختلف موشک بولاوا را در هنگام پرتاب تایید کرد.
موشک بولاوا موشک دریاپایه قاره پیما با برد 10 هزار کیلومتر مجهز به کلاهک های تقسیم شونده است که رهگیری آن را توسط سامانه های پدافند موشکی بسیار دشوار می کند.

زیردریایی موشک بر استراتژیک اتمی «ولادیمیر مونوماخ» که از آن به عنوان نامرئی یاد می شود دسامبر 2014 وارد ناوگان نیروی دریایی روسیه شد.

طول این زیردریایی 170 متر و عرض آن 5.13 متر با ظرفیت زیر آبی 24 هزار تن است. این نوع زیردریایی های اتمی پیشرفته می توانند 16 موشک قاره پیمای بالستیک سوخت جامد ار - 20 «بولاوا» دریا پایه و موشک ها و موشک اندازهای اژدر را حمل کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =