سیدحسن نصرالله: داعش نفس‌های آخر را می‌کشد/حملات پاریس را محکوم می‌کنیم

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در سخنانی درباره تازه ترین تحولات لبنان و جهان گفت: داعش در عراق و حتی در سوریه در حال نابود شدن است و در آینده متحملات خسارت های بیشتری می شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، سید حسن نصرالله شامگاه شنبه در یک سخنرانی زنده تلویزیونی که از شبکه المنار پخش شد، با محکوم کردن انفجارهای تروریستی انتحاری در منطقه برج البراجنه ضاحیه جنوبی بیروت با خانواده شهدا و مجروحان این جنایت تروریستی ابراز همدردی و همبستگی کرد.

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: باید به راه حل سیاسی فراگیر در لبنان دست یابیم تا این کشور را از فضای فلج ، تعطیلی و رکود کنونی خارج کنیم.

دبیرکل حزب الله از همه کسانی که با پیام تسلیت و تعزیت ابراز همدردی کرده و از مردم ، نیروهای امنیتی ، نظامی و قضایی و دولت و مجلس لبنان که بدون وقفه بعداز این جنایت تروریستی به وظایف خود عمل کرده اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان این که « براساس اطلاعات تنها دو تروریست انتحاری در انفجارهای تروریستی برج البراجنه دست داشته اند »، گفت که تا این مرحله یکی از این دو تروریست انتحاری دارای هویت سوری بوده و کسانی هم که تاکنون بازداشت شده اند، لبنانی و سوری هستند و در بین آنها فلسطینی وجود ندارد.

سیدحسن نصرالله اظهار داشت: اعضای شبکه اصلی که این جنایات تروریستی انتحاری را سازماندهی و حمایت لجستیکی و اطلاعاتی کرده اکنون در بازداشت شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی (پلیس) قرار دارند و این یک موفقیت برای این نیروها بوده و از آنها تشکر می کنیم.

وی با بیان این که اطلاعات نیروهای امنیت داخلی و امنیت عمومی لبنان در خصوص این جنایت تروریستی مطابقت دارد، خاطرنشان کرد که عناصر بازداشت شده به ارتباط خود با گروه تروریستی تکفیری داعش اعتراف و گفته اند که دستوربرای انجام این جنایت تروریستی را از سرکردگان این گروه دریافت کرده اند.
دبیرکل حزب الله با بیان این که گروه تروریستی داعش با اعلام این که تروریست های انتحاری فلسطینی و سوری بوده اند، قصد داشته است تا در لبنان و بین لبنانی ها با فلسطینی ها و سوری ها فتنه ایجاد کند اما با هوشیاری همه طرف ها این توطئه آنها ناکام ماند.

سید حسن نصرالله با بیان این که « مسئولان اردوگاه فلسطینی نشین برج البراجنه با نیروهای امنیتی لبنان برای بازداشت عناصر شبکه تروریستی همکاری کرده اند، تاکید کرد که برای رویارویی با تروریست ها تنها اتخاذ تدابیر و اقدامات حفاظتی کافی نیست و باید به سوی پایگاه ها و اردوگاه های آنها حرکت کنیم.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد که گروه های تروریستی تکفیری که در فرستادن خودروها و کامیون های بمب گذاری شده برای قتل عام گسترده مردم شکست خورده اند، دست به این گونه جنایات انتحاری می زنند و ما باید برای جلوگیری از تحقق اهداف آنها تلاش کنیم.
وی با بیان این که تروریست های تکفیری محل انفجارهای انتحاری را نزدیک اردوگاه برج البراجنه انتخاب کردند و از اتباع سوریه به عنوان عامل این انفجارها یاد کردند، هدفشان ایجاد مشکلات برای پناهجویان سوری و فلسطینی در لبنان است.
دبیرکل حزب الله اظهارداشت: این در حالی است که بیشتر پناهجویان و آوارگان سوری حتی اگر با نظام سوریه موافق نباشند، از جنایات تروریست های تکفیری حمایت نمی کنند و اصولا هیچ ارتباطی با این جنایات ندارند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه « طرح تکفیری بر ایجاد فتنه و نابودی جوامع استوار است»، اظهارداشت: به لبنانی ها و به ویژه اهالی مقاومت می گویم که همواره باید بدانیم که دشمنان اصلی اسراییل و تروریست ها هستند که هدفشان ایجاد جنگ داخلی در لبنان است.
وی هشدار داد که عده ای تلاش دارند تا ملت فلسطین را دشمن مصری ها ، سوری ها و لبنانی ها معرفی کنند در حالی که نمی توان فلسطینی ها را مسئول جرائمی دانست که تروریست های تکفیری مرتکب می شوند.

دبیرکل حزب الله گفت: حتی اگر بین انتحاری ها ، فلسطینی وجود داشته باشد نباید براساس اصول دینی ، اخلاقی و انسانی مسئولیت جنایات تروریست های تکفیری را به ملت فلسطین نسبت داد.

سید حسن نصرالله با بیان این که « فلسطینی های ساکن اردوگاه ها برای کشف شبکه های تکفیری کمک کرده و فلسطینی ها برادران ما هستند و با رژیم صهیونیستی مبارزه می کنند»، خاطرنشان کرد: آنچه برای فلسطینی ها می گوییم در خصوص پناهجویان سوری مقیم لبنان هم تطابق دارد حتی اگر یک تروریست انتحاری سوری باشد نباید همه پناهجویان سوری را متهم کرد.

وی با تاکید به این که « دولت لبنان باید به اهالی اردوگاه های فلسطینی و سوری در عرصه های امنیتی و اجتماعی کمک کند»، خطاب به پناهجویان سوری تصریح کرد: موضع سیاسی شما هرچه می خواهد باشد، وجود شما در لبنان و منافع شما و منافع لبنان و ملت آن اجازه نمی دهد که گروه های تروریستی تکفیری از وجود و مواضع شما سوء استفاده کنند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: حتی اگر نام یک لبنانی وابسته به طایفه ای معین مانند طایفه بزرگوار اهل سنت در شبکه ای تروریستی وجود داشته باشد احد حق ندارد این طایفه پاک و منزه را متهم کند.
سیدحسن نصرالله با بیان اینکه گروه های تروریستی تکفیری و به طور خاص داعش عمرشان کوتاه است و به طور مستمر در عراق و سوریه خسارت و شکست های بزرگی را متحمل شده اند، تاکید کرد که داعش نه در دوره جنگ و نه در دوره صلح هیچ جایگاه و آینده ای نخواهد داشت.

وی خطاب به لبنانی ها تاکید کرد که باید از فضای مثبت و همبستگی بزرگ ملی بعداز انفجارهای تروریستی انتحاری، برای حل بحران ها و مشکلات مانند انتخاب رییس جمهوری ، فعال کردن دولت و مجلس نمایندگان و تصویب قانون انتخابات استفاده کنیم.
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: در این حل وفصل مشکلات وبحران ها کنگره تاسیسی جایگاهی ندارد و خواستار استفاده از این فضای مثبت هستیم در حالی که جهان به مشکلات خود مشغول است و این فقط خودمان هستیم که باید از لبنان در مقابل طوفان های ویرانگر حفاظت کنیم.

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: نباید اجازه داد کسانی که در صدد خدمت به اسراییل و تکفیری ها هستند وارد لبنان شوند. حملات تروریستی حومه جنوبی بیروت نتوانست اهداف فتنه گری مد نظرش را محقق کند بلکه نتایج عکس داشت. بعد از حملات تروریستی در حومه جنوبی بیروت در جستجوی جبهه های نامحدود نبرد با داعش هستیم زیرا حضور ما در میدان نبرد قوی تر و شدید تر خواهد بود. عمر داعش کوتاه است و در آینده چه جنگ باشد چه صلح هیچ جایگاهی ندارد.

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در سخنانی درباره تازه ترین تحولات لبنان و جهان گفت: به زودی مشخص می شود که کدام وحشی داعش را در دامن خود تربیت کرد و پرورش داد و حامیان داعش به زودی دست از حمایت از آن بر می دارند. ما بار دیگر حل سیاسی و ملی فراگیر بحران موجود در لبنان را درخواست می کنیم. داعش در عراق و حتی در سوریه در حال نابود شدن است و در آینده متحملات خسارت های بیشتری می شود.


5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =