معاون عربی وزارت خارجه در جمع خبرنگاران توضیحاتی در خصوص گفتگوهای امروز ارائه داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به وین معاون عربی- آفریقایی وزارت امورخارجه پس از مذاکرات امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص روش های اجرایی بیانیه پایانی نشست وین 1 امروز گفتگوهای مفصلی انجام شد.
امیر عبداللهیان پس از پایان نشست سوریه در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: همه تلاش هیئت ایرانی به ویژه پس از انکه دکتر ظریف به جمع وزیران خارجه در وین پیوست بر این متمرکز بود که بحث اتش بس در سوریه بعنوان یک موضوع جدی با جدول زمانبندی مشخص در بیانیه پایانی امروز مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه در خصوص روند سیاسی و مبارزه با تروریسم دو مشکل اساسی وجود دارد افزود: مشکل نخست اختلاف نظر بین گروههای تروریستی است که در سوریه فعال هستند و دیگر اینکه در خصوص معارضه ای که باید با دولت سوریه و نمایندگان دولت سوریه گفت وگو کنند هم اختلاف دیدگاه وجود دارد.
معاون عربی- آفریقایی وزارت امورخارجه همچنین گفت: قرار است با تشکیل کار گروههایی زیر نظر اقای دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و با همکاری کشورها برای مشخص شدن فهرست تروریست ها و فهرست معارضه اقدامات لازم انجام شود.
عبداللهیان افزود: طبیعی است که به صراحت در این جلسه اعلام شد ما در خصوص نقش دولت سوریه و مردم این کشور تاکید جدی داریم و حتما باید هرگونه اقدامی در خصوص سوریه با رای و نظر مستقیم مردم سوریه انجام شود.
وی با اشاره به حادثه شب گذشته درپاریس و حادثه دو روز قبل در بیروت گفت: تلاش شد از فرصت این جلسه استفاده و در بیاییه پایانی بر تشدید مبارزه با تروریسم تاکید شود.
عبداللهیان درباره اظهارات وزیر خارجه المان درباره برگزاری انتخابات سوریه در 18 ماه اینده گفت: در این نشست درباره جدول زمانبندی صحبت شد اما انچه مورد تاکید هیئت ایرانی بود و در این بیاینه درج شد این است که چنانچه حتما بخواهیم برمبنای زمان بندی پیش برویم , مهم ترین جدول زمانبندی برای ما جدولی است که بر آتش بس متمرکز شود.

308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =