معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه توافق هسته‏ ای سبب ارتقاء جایگاه کشور و عزت و اقتدار ایران در صحنه‏ های علمی و بین ‏المللی شده است گفت: پس از برجام ایران وارد دور جدیدی از فعالیت‏های هسته‏ ای با چشم ‏انداز روشن و رو به رشد خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین ،پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی روز شنبه اعلام کرد:جمعی از سفرا و رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور به اتفاق رضا نجفی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‏المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه- 21 آبان ماه- از سایت غنی‏سازی شهید احمدی روشن (نطنز) بازدید کردند و از نزدیک با نحوه فعالیت‏ها و دستاوردهای این سایت هسته‏ای آشنا شدند.
اصغر زارعان معاون سازمان و دبیر کمیته امنیت فناوری هسته‏ای در این بازدید با اشاره به دستاوردهای ارزشمند برجام در عرصه‏ ملی، منطقه‏ای و بین‏المللی بیان داشت: توافق هسته‏ای سبب ارتقاء جایگاه کشور و عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در صحنه‏های علمی و بین‏المللی شده است. بطوریکه پس از برجام ایران وارد دور جدیدی از فعالیت‏های هسته‏ای با چشم‏انداز روشن و رو به رشد خواهد شد.
معاون سازمان انرژی اتمی افزود: هدف از نشست‏های طولانی ایران با گروه 1+5 مذاکره برای مذاکره نبوده بلکه با نقش‏آفرینی و بکارگیری تاکتیک‏های هوشمندانه در ابعاد حقوقی، فنی و سیاسی تلاش شد به چارچوبی اصولی و توافقی سازنده مطابق با مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی دست یابیم.
زارعان با تشریح برخی از نکات سند برجام ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه غنی‏سازی توسط ماشین‏های سانتریفیوژ، به تحلیل شرایط موجود مبنی بر ضرورت گذر از ماشین‏های1 IR با هدف رفع نیازمندی کشور جهت تأمین سوخت راکتورهای قدرت پرداخت.
وی افزود: فعالیت‏های صنعت هسته‏ای در عرصه‏های گوناگون هیچ زمانی متوقف نخواهد شد و براساس برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته توسط مسئولین و همچنین تلاش متخصصان صنعت و همکاری‏های بین‏المللی شاهد دستاوردهای نوینی در عرصه علمی و فناوری در این حوزه خواهیم بود.
دبیر کمیته امنیت فناوری هسته‏ای تصریح کرد: در توافق هسته‏ای حقوق غنی‏سازی ما به رسمیت شناخته شده و سایر فعالیت‏های سازمان در زمینه تحقیق و توسعه با حرکت پرشتاب و برنامه‏ریزی همراه با اعتماد به نفس و حس افتخار ملی در مجموعه سازمان در حال انجام می‏باشد.
زارعان با اشاره به شکست پروژه‏های ایران هراسی و تهدیدسازی جمهوری اسلامی در سطح بین‏الملل و همچنین ناکامی لابی صهیونیسم در کنگره آمریکا عنوان داشت: حساسیت‏های دشمن به صنعت هسته‏ای صرفا در موضوع غنی‏سازی نیست، بلکه به خاطر خودباوری ایجاد شده و اثرگذاری مثبت این صنعت در سایر صنایع زیرساختی کشور مانند حوزه سلامت، انرژی، کشاورزی و ... می‏باشد؛ لذا خصومت دشمنان با پیشرفت‏های حاصله جمهوری اسلامی ایران پایان نیافته و همواره با روش‏های متفاوتی ادامه خواهد داشت.
معاون سازمان انرژی اتمی از هدایت‏ها و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، مسئولان نظام و مقاومت فعالانه مردم که این صنعت را مورد حمایت همه‏جانبه قرار داده‏اند قدردانی کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‏ها و پتانسیل‏های علوم و فناوری هسته‏ای، همچنین نیروی انسانی متخصص و کارآمد بیان داشت: با همکاری سفرا و توسعه و تقویت تجاری‏سازی صنعت هسته‏ای بر اساس همکاری کشورهای مختلف، صدور فناوری‏های گوناگون انرژی صلح‏آمیز هسته‏ای، در دستور کار سازمان قرار گرفته است که امیدواریم با اجرای هوشمندانه برجام انشاالله شاهد پیشرفت چشم گیری در عرصه‏های گوناگون باشیم.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    2 0
    این یعنی پنبه کردن ان نخهایی که با بهای سنگین بدبختی یه ملت تابیده شده بود یعنی بر گشت به اول خط