معاون وزیر امور خارجه ایران و نماینده روسیه در امور خاورمیانه و نماینده سازمان ملل در امور سوریه نشست سه‌جانبه‌ای را در وین برگزار کردند.

"حسین امیر عبداللهیان" معاون وزیر امور خارجه ایران، "میخائیل بوگدانوف" نماینده ویژه سوریه در امور خاورمیانه و "استفان دی میستورا" نماینده سازمان ملل در امور سوریه نشست سه جانبه‌ای را درباره سوریه در وین برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همچنین "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست وین درباره سوریه اعلام کرد که گفت‌وگوهای وین درباره سوریه به جمع بندی رسیده  و روند آغاز شده و اتحادیه اروپا نقش خود در حمایت از سازمان ملل در اجرای تصمیمات اتخاذ شده را ایفا خواهد کرد و نشست بعدی در پاریس برگزار خواهد شد.

هیأت‌های دیپلماتیک بیش از 20 کشور در وین حاضر شده‌اند تا به منظور دستیابی به راه‌حلی برای بحران سوریه و آغاز فرآیند صلح در این کشور وارد گفتگو شوند.

مذاکرات پیشین که در حدود دو هفته پیش در همین شهر برگزار شده و برای اولین بار شاهد حضور ایران و عربستان بر سر یک میز برای گفتگو درباره سوریه بود، رضایت بخش اعظمی از شرکت کنندگان را فراهم آورد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، که با لغو سفر حسن روحانی به روحانی عازم وین شد پیشتر اعلام کرده که تهیه لیست گروه‌های تروریستی در سوریه و همچنین تعیین چگونگی ادامه مذاکرات جزو سرفصل‌های مورد بحث در این مذاکرات خواهند بود.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =