۰ نفر
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
توصیه ای به ظریف و طرفهای مذاکره در وین

دکتر رسول جعفریان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین از وزیر خارجه کشورمان درخواست کرده بحران سوریه را هم به آبرومندی برجام خاتمه دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نوشته است:
به نظر می رسد، زمان برای حل مشکل سوریه به نقطه تعیین کننده ای رسیده و نوعی آمادگی در میان دولتهای درگیر در این ماجرا فراهم آمده است... توجه به واقعیات ضمن حفظ عدالت و توازن و نیز درک درست از شرایط، از اساسی ترین معیارهایی است که باید در دیپلماسی جمهوری اسلامی نسبت به سوریه مد نظر باشد. اکنون که تجربه برجام با موفقیت پشت سر گذاشته شده، لازم است تا در صورت فراهم بودن شرایط، بر همان اساس، کار سوریه هم با همکاری کشورهای دیگر خاتمه یابد.
این عضو پرکار وبلاگ نخبگان در ادامه می نویسد:
«سوریه کشوری اسلامی و کلیدی است که بیش از چهار سال است گرفتار خشونت های فرقه ای شده و اندک زمانی پس از نزاعهای داخلی اولیه، تبدیل به صحنه تسویه حسابهای سیاسی میان قدرت های بزرگ و کوچک شده است. حالا بحث کردن از این که چه کسی آغاز گر بوده، در مقابل این که چه باید کرد تا این ماجرای ضد انسانی به هر نحو خاتمه یابد، ارزشی ندارد. مهم آن است که تکلیف تمامی کسانی که ذره ای حس انساندوستانه دارند، ایجاب می کند تا به ماجرای کشتاری که هر دو طرف انسان و مسلمان هستند خاتمه دهند. این خاتمه دادن، تنها و تنها با حفظ تمامیت ارضی آن از یک طرف و مراعات حقوق همه ساکنان آن با همه ایده ها و افکار است. مذاکره کنندگان، بهتر است تمامی احساسات مذهبی و گروهی خود را کنار گذاشته، به منافع کشورهای خود کمتر بیندیشند و برای نجات این ملت محروم از وضعیتی که گرفتار آن شده اند، اقدام قاطع و متعادل انجام دهند.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =