دو فرضیه درباره حملات تروریستی در پاریس

حملات بی سابقه شب گذشته در پاریس همه را در شوک فرو برده است.

ده ها کشته در قلب پاریس و طی چند حمله تروریستی در نقاط مختلف شهر، موجی از ترس و وحشت را به راه انداخته است. اما برای منی که ساکن خاورمیانه هستم، این حادثه چه تاثیری می تواند داشته باشد؟
این حملات در آستانه دور تازه مذاکرات درباره سوریه صورت می گیرد. غرب به رهبری آمریکا ائتلافی را برای مبارزه با داعش شکل داده است. در مقابل روسیه هم حملات هوایی گسترده ای را علیه داعش در سوریه انجام می دهد. حملات تروریستی پاریس می تواند چندین و چند علت داشته باشد، اما احتمالا در منطقه خاورمیانه که کانون حضور تروریست های داعشی است در روزها و ماه های آینده دو فرضیه قریب الوقوع است:
1-آمریکا و متحدان اروپایی اش ، از شوک به وجود آمده از این حملات تروریستی نهایت استفاده را برای حضور پررنگ تر در منطقه خاورمیانه خواهند کرد. حتی احتمال دارد که ناتو برای مقابله با قدرت گرفتن اسد در سایه حمایت های روسیه وارد صحنه جنگ سوریه شود. درحقیقت آمریکا از این موضوع برای همراهی بیشتر کشورهای اروپایی در مسئله سوریه استفاده خواهد کرد.
2-با توجه به موج گسترده پناهندگان سوری در اروپا، به احتمال زیاد قوانین سختگیرانه تری برای جلوگیری از ورود پناهجویان وضع خواهد شد. نشانه این مسئله در به تعلیق در آمدن ویزای شینگن در فرانسه مشهود است.

 

Twitter: @sadeghrohani

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    17 7
    زدی به هدف برادر
  • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 1
    فرضیه چیه؟ دو اثر این حملات تروریستی که بسیار واضح هستند اینه که قطعا اینا به صورت جدی وارد عمل میشن اسون هم دیگه ویزا نمیدن اینا که واضحه و نیاز به گفتن هم نداره هر کشوری که باشه این کارا رو میکنه. فرانسه چوب اعتمادش رو به یه سری مهاجر خارجی خورد.
  • بی نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 1
    كاملا موافقم