وزیر کشور اظهار داشت: انتخابات نباید صحنه انتقام‌جویی‌ها و تقویت تضاد‌ها و بیان مشکلاتی که سابقه تاریخی دارند اما حل آن در انتخابات ممکن نیست، باشد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در بازدید از ستاد انتخابات کشور گفت: موضوع انتخابات موضوعی افتخارآمیز و باشکوه است که نشان از بلوغ، رشد، استقلال و آزادی یک ملت دارد. ما افتخار می‌کنیم که در کشوری آزاد و مستقل، انتقال قدرت از مجاری قانونی و با انتخاب مردم انجام می‌شود.

اهم سخنان وي به نقل از ايلنا از اين قرار است:

**در حال حاضر اتفاقاتی در منطقه در حال رخ دادن است. با همه این‌ها کشور ما در امنیت کامل است. بعد از لطف خدا و هدایت رهبری، اطمینان و اعتماد مردم به نظام و حاکمیت موجب این مسئله شده است. اگر مردم به حاکمیت اطمینان و اعتماد نداشته باشند برقراری امنیت دشوار است.

** شکرگزار این هستیم که بتوانیم با برگزاری انتخابات قانونی، سالم و باشکوه دین خود را به مردم و شهدا ادا کنیم. همه ما باید به دنبال این باشیم که انتخابات مجلس شورای اسلامی در فضای آرامش، امنیت و باشکوه به گونه‌ای برگزار شود که قدرت ملی ما را در قالب وحدت و انسجام ملی به دنیا نشان دهد.

** شورای نگهبان٬ قوه قضاییه، احزاب و گروه‌ها، نامزد‌ها٬ رسانه‌ها و مردم باید برای برگزاری انتخابات سالم به دولت کمک کنند.

** همه باید به این فکر کنیم که چگونه از ظرفیت انتخابات جهت تقویت اقتدار ملی استفاده کنیم. سلایق و مطالبات متفاوتی در کشور وجود دارد جمع کردن این سلایق زیر پرچم اسلام و اداره کردن جامعه مشکلاتی دارد و جای حرف، نارضایتی و سهل‌انگاری و کوتاهی هم وجود دارد. مهم آن است که ما هدف اصلی خودمان را به حفظ منافع و قدرت ملی است فراموش نکنیم.

** تقویت امنیت ملی، وحدت، انسجام و یکپارچگی میان مسئولان و برگزاری انتخابات سالم از مطالبات مهم مردم است. مسئولان برگزاری انتخابات باید در راه رضای خدا و تقویت امید مردم به آینده نظام تلاش کنند.

** انتخابات نباید صحنه انتقام‌جویی‌ها و تقویت تضاد‌ها و بیان مشکلاتی که سابقه تاریخی دارند اما حل آن در انتخابات ممکن نیست. مردم باید در برگزاری انتخابات تمرین خویشتن‌داری کنند. ما باید برای رضای خدا صبر و تحمل کنیم و برای اطمینان دل مردم بیشتر با یکدیگر تعامل داشته باشیم. طرح برخی موضوعات در برخی مجامع لازم نیست مردم نباید احساس کنند رقابت‌ها برای کسب قدرت بر منافع ملی اولویت دارد.

** پیوند مردم با ما برای تقویت اسلام، ولایت فقیه و حفظ میراث شهداست. اگر رفتار و راه ما همراه با مردم نباشد مردم از ما عدول خواهند کرد. ما باید با صبر و حوصله و در راه رضای خدا یکدیگر را تحمل کنیم.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =