طی هفته های گذشته خبرگزاری های منطقه ای، از فرار اعضای داعش با ریش تراشیده شده به ترکیه خبر دادند. نفر دوم این گروه دهشت آفرین در عراق کشته می شود و سرکرده آن با تنی رنجور و زخمی، به ترکیه می گریزد ، این همه زمانی حاصل شده است که نقش آفرینی های فرزند شجاع ایرانزمین حاج قاسم سلیمانی، پای روسیه را به کارزار سوریه باز کرد.

گروههای تروریستی و دهشت آفرین، همواره دشمنان اصلی صلح محسوب می شوند. پس شایسته است جمهوری اسلامی ایران در فرایندی دیپلماتیک، همکاریهای مشترک با عراق ، سوریه و روسیه در مبارزه با تروریسم را در تریبونهای رسمی و بین المللی، " اتئلاف بزرگ برای صلح " بنامد .

نقش رسانه ها در اقناع افکار عمومی، نقشی سترگ و بی بدیل است . پیشنهاد دوم نگارنده این است که ائتلاف دارای یک ارگان رسمی اطلاع رسانی باشد . در همین پیوند، بنگاه خبری اتئلاف با نام "خبرگزاری بین المللی صلح" در ایران تاسیس شود.

ما باید برخورد فعالانه با موضوع ایران هراسی را در دستور کار خود داشته باشیم. ادبیات دپیلماتیک دولت تدبیر و امید، این فرصت را در فضای بین المللی در اختیار ایران قرار داداه است تا صدای صلح جهانی باشد، پس شایسته است این فرصت را از دست ندهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =