ایرنا نوشت: فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه می گوید کشورش با بی سابقه ترین حادثه تروریستی مواجه است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه فرانس 24 فرانسوا اولاند پس از حملات تروریستی در پاریس گفت: در اتفاقات پاریس تعداد زیادی کشته شدند. ما همه تلاشمان را می کنیم که گروگان ها را آزاد کنیم و با مهاجمین برخورد شود.

اولاند گفت: ما به دنبال آن هستیم که حمله جدید روی ندهد. رییس جمهور فرانسه اشاره کرد که نیروهای ویژه عملیات جدیدی را آغاز کرده اند و وزارت کشور اعلام خواهد کرد که شرایط اضطراری برقرار خواهد شد.

اولاند تاکید کرد: عبور و مرور کاهش پیدا خواهد کرد، مرزها بسته خواهد شد تا مهاجمین فرار نکنند. وی افزود: ما می دانیم که مهاجمین از کجا آمده اند.
اولاند اضافه کرد: ما در این شرایط حساس با خانواده های قربانیان همدردی می کنیم. ما نباید بگذاریم آن ها ما را بترسانند... این ترس و هراس وجود دارد، اما ما ملتی هستیم که می توانیم از خودمان دفاع کنیم. ما بر تروریستها پیروز خواهیم شد. ما هر همکاری را با نیروهای امنیتی انجام خواهیم داد تا از ملتمان دفاع کنیم...

اولاند سخنان خود را با شعار «زنده باد فرانسه» پایان داد. اولاند همچنین سفر خود به ترکیه را برای شرکت در نشست گروه جی 20 لغو کرد.

شاهدان عینی می گویند مهاجمان در سالن کنسرت باتاکلان حمام خون به راه انداخته اند.
به گفته شاهدان بین 80 تا 100 نفر دراین حمله کشته شده اند و مهاجمان افرادی جوان بودند که به زبان فرانسه و بدون لهجه صحبت می کردند. حملات شامگاه جمعه پاریس در هفت منطقه این شهر رخ داده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =