نمایشگاه بیست و یکم مطبوعات فاقد "مخاطبان اجاره ای" بود

وقتی صداقت در کار رسانه ای لحاظ نشود و یک مجموعه که مدعی کار رسانه ای است در تولیدات خود به قضاوت در باره افراد بنشیند و جای مخاطب فکر کند ، نتیجه بگیرد و انتظار داشته باشد که خروجی آنان مورد اقبال مخاطبان قرار بگیرد، در نهایت مجبور می شود برای نمایش حضور در این عرصه ، مخاطب اجاره کند.

یکی از ویژگی های منحصر بفرد نمایشگاه بیست و یکم مطبوعات این بود که در این دوره از ضیافت خانواده رسانه ای کشور ، اثری از مخاطبان اجاره ای دیده نمی شد.

در دوره های قبل ،شماری از گده های رسانه ای که شناختی از کارکرد و مسوولیت اجتماعی رسانه نداشتند، برای جبران کاستی های خود اقدام به اعزام مخاطبان اجاره ای به مکان نمایشگاه مطبوعات می کردند.
ثروت ، مکنت و قدرت سیاسی برخی از کانون ها، آنان را به صرافت انداخت تا با راه اندازی سایت های خبری و اطلاع رسانی به بسط و گسترش اندیشه های خود در جامعه بپردازند .
از آنجایی که این کانون های قدرت، فاقد توان و اندیشه حرفه ای در حوزه رسانه هستند، دچار بیماری توهم و خودبزرگ بینی شده و سعی کردند با انتخاب نام خبرگزاری برای سایت های اطلاع رسانی ، بر ناتوانی خود در جذب مخاطبان فهیم وطنی سرپوش بگذارند.

مفهوم قدرت در کارکرد رسانه ای، به معنای توانمندی در اقناع مخاطبان است. در این فرایند، مخاطب رسانه را بر اساس فاکتورهایی چون صداقت و راستگویی انتخاب می کند نه رسانه آنان را.
عدم مشاهده اتوبوس های حامل مخاطبان اجاره ای در محل ضیافت خانواده فهیم رسانه ای کشور، نشاندهنده این حقیقت بود که واژگانی چون صداقت ، راستگویی و احترام به مخاطب ، همچنان از مفاهیم زنده و پویا در ادبیات اطلاع رسانی کشور و حلقه وصل رسانه ها با مخاطبان است.


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =