روزنامه شرق در گفت و گویی با محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور نوشت: برای اینکه استانداران بتوانند وظایف خود را بهتر انجام دهند، در بعضی‌ مواقع تغییراتی می‌‌دهند، البته به این معنی نیست که افرادی که جابه‌جا می‌شوند، افراد مناسب یا کارآمدی نبوده‌اند. بعضی استانداران با تیمی که خودشان انتخاب کرده‌اند در حین کار با مشکلات و چالش‌هایی مواجه می‌شوند که دیگر نمی‌توانند با هم کار کنند. هر دو طرف خوب هستند و حرفشان درست است، اما هرکدام از یک زاویه به موضوع نگاه می‌کنند. آقای استاندار هم باید درباره مسائل استان به وزیر کشور پاسخ‌گو باشد. این تغییرات طبیعی است.

 برای مثال، درباره مدیر کل سیاسی کرمان، معاون سیاسی استانداری، برکناری را بابت جلو و عقب‌گفتن زمان عکس با رئیس دولت اصلاحات می‌داند. این‌طور که مطرح کردند، گفتند دیگر نمی‌توانند با هم کار کنند. بیشتر برای اینکه محیط کار روان‌تر و دوستانه‌تر باشد، سعی می‌کنند از همکارانی استفاده کنند که بتوانند راحت‌تر با هم کار کنند.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

** البته طبق قانون، نظارت شورای نگهبان استصوابی و در همه مراحل است. تأیید يا رد صلاحیت باید برمبنای قانون و مستندات قانونی باشد. آنها حتما خودشان از لحاظ حقوقی پاسخ‌گوی مسائل هستند.

**تعداد زیادی از فرمانداران ما از دوره قبل هستند. عقلانیت، قانون‌مداری، پاک‌دستی، خدمتگزار بی‌منت مردم بودن، جزء شاخصه‌های دولت کنونی است. به خرد جمعی اعتقاد داریم و به دنبال این هستیم که ملاک انجام کارمان قانون و آیین‌نامه‌های دولت باشد. این دیدگاه، با نگاهی که دیگران به اداره کشور داشتند متفاوت است. هر مدیری که با این دید بخواهد فعالیت کند، او را حفظ خواهیم کرد.

 ** دیدگاه دولت دیدگاه فردی نیست، بلکه انجام امور با عقل و فکر جمعی، قانون‌مداری، خدمت بی‌منت به مردم و مسئولیت‌پذیری است. زمانی که کاری را به خوبی انجام داده‌ایم یعنی مسئول بوده‌ایم و وظیفه خود را انجام داده‌ایم؛ هرقدر از کیفیت و کمیت در کار کم شود، یعنی ما وظیفه‌مان را انجام نداده‌ایم و باید به مردم پاسخ‌گو باشیم؛ اینجاست که ما نقد را می‌پذیریم. اگر نقد منطقی و سازنده باشد خود را مکلف به پذیرش می‌دانیم و درصدد اصلاح روند برمی‌آییم.

**مردم را محرم بدانیم و اطلاعات را در اختیارشان قرار دهیم. این‌طور نشود که بعدها مشخص شود که فلان ‌شخص میلیاردها تومان اختلاس، جابه‌جایی و جعل اسناد داشته و حالا متوجه شویم. اگر شفاف عمل کنیم هرجا که خلافی بخواهد شروع شود، چون مردم و رسانه‌ها در جریان هستند، وارد می‌شوند و نمی‌گذارند این اتفاقات بیفتد. ما به شفافیت بهای زیادی می‌دهیم. یکی از لازمه‌های شفافیت، نقدپذیری است. روزنامه‌ها می‌توانند در این زمینه به دولت کمک کنند.

**تا جایی که مسائل عمومی، اصل انتخابات، اهمیت انتخابات و مجلس مطرح شود، تبلیغات نیست و اطلاع‌رسانی است. اما اگر فردی به خاطر معرفی خود و با انگیزه تبلیغات کاری کند، اشکال دارد و نباید انجام شود. کارهایی که الان انجام می‌شود، عمدتا اطلاع‌رسانی است.

**فرمانداران در دوران تبلیغات در شهرستان‌ها نظارت می‌کنند. گفته‌ایم از هیچ مکان عمومی که با بودجه‌های ملی و بیت‌المال یا از محل‌های عمومی ایجاد شده، حق ندارید له یا علیه کسی استفاده کنید؛ مساجد، تریبون‌های نمازجمعه، امکاناتی که در اختیار سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، دستگاه قضائی و دولت است، باید مراقبت شود که از هیچ‌کدام از این امکانات له یا علیه داوطلبی استفاده نشود.

**{در واکنش به اينکه در برخی حسینیه‌ها یا تکایا، مداحان در صحبت‌هایشان از برخي نامزدها پشتيباني يا با برخي مخالفت مي‌كنند..} اگر حسینیه عمومی باشد یا با پول عموم مردم ساخته شده باشد، اجازه چنین کاری را ندارند. اما اگر حسینیه خصوصی باشد، آن حسینیه می‌تواند از داوطلبی حمایت کند. مداحان در دوران هشت ‌روزه تبلیغات می‌توانند برای کسی تبلیغ کنند. اگر علیه جریان یا گروه سیاسی حرفی بزنند؛ یعنی به عبارتی عده‌ای علیه عده‌ای بداخلاقی سیاسی کنند، خلاف است و دستگاه قضائی باید به اینها رسیدگی کند.اینها تبلیغات برای یک فرد خاص نیست که بعدا بتوانیم در صلاحیت آن استفاده کنیم. مردم باید آگاه باشند و وقتی می‌بینند گروهی از یک مکان عمومی که با بودجه عمومی درست شده است، استفاده خاص می‌کنند آنجا را ترک کنند. چون یک امکان متعلق به همه است؛ بنابراین اگر قرار است گروهی در آنجا تبلیغ کنند باید به گروه‌های دیگر نیز اجازه دهیم در آنجا تبلیغ کنند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خاکبیزان A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    2 0
    سلام آقایان محترم حسینیه وقتی ساخته شد متعلق به سید السهداست خصوصی و عمومی ندارد لذا جایز به بهره برداری سیاسی نیست لطفا اصلاح کنید
  • مژگان A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    2 0
    نخیر نمی تونه همانطور که یک مجزی نمی تونه از تیم مورد علاقش حرفی بزنه و ممنوع و تصویر میشه
  • ک IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    3 0
    آیا حسینیه جماران هم شامل این حکم میشود؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مداح وتبلیغات؟ اسغفراله.