واحدمرکزی خبر نوشت: معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار برخی از اعضای پارلمان عراق گفت، مسکو تفاوتی بین تروریسم میانه رو و تندرو قایل نیست.

پایگاه خبری السومریه نیوز از دیدار اعضای کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق با میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه خبر داد. محور این گفتگوها کمک روسیه به عراق در مبارزه با تروریسم، کمک آموزشی به نیروهای مسلح عراق و کمک به آوارگان عراقی بود. حاکم الزاملی، رییس این کمیته پارلمانی گفت: عراقی ها به طور عموم به تاثیر حملات روسیه به داعش در سوریه اعتقاد دارند و آن را مایه ایجاد امنیت در منطقه می دانند. کمیته امنیت پارلمان عراق از روسیه خواست در زمینه کمک به آوارگان و حل مشکلات انسانی که داعش مسبب آنها بوده و نیز کمک به نیروهای امنیتی، ارتش، بسیج مردمی، پیشمرگ های کرد و عشایر هم بغداد را حمایت کند.
بوگدانوف هم اعلام کرد که روسیه دیدگاه مشخصی درباره تروریسم دارد و می دانیم که داعش و تروریسم بین المللی که خود را خلافت اسلامی نام داده اند همه جهان را تهدید کرده و مرز نمی شناسند، بنابر این روسیه هم در خطر است. وی دخالت روسیه در سوریه را به درخواست دمشق و پس از آن عنوان کرد که ائتلاف آمریکایی پس از یکسال و نیم نشان داد که در مبارزه با تروریسم جدی نبوده و حملاتش سودی نداشته است.
بوگدانوف افزود: هدف روسیه در سوریه حفظ بشار اسد است، زیرا بیم آن را داریم که داعش یا یک گروه تروریستی دیگر به جای وی به قدرت برسد. ضمن آنکه بودن یا نبودن بشار اسد در مسند قدرت به مردم سوریه مربوط است و ارتباطی با خارجی ها ندارد.
معاون وزیر خارجه روسیه درباره مرکز تبادل اطلاعات بغداد گفت: ما از ورود کشورهای دیگر به این مرکز هماهنگی حمایت می کنیم چرا که همه کشورها باید وارد مبارزه با تروریسم شوند. وی ادامه داد: روسیه چیزی به نام تروریسم میانه رو و تروریسم تندرو نمی شناسد زیرا در نهایت همه این گروهها تروریستی هستند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =