گفت‌وگوی سایت فیفا با بازیکن تیم ملی گوام/پسری که روزی از خود پرسید:دوباره می‌توانم فوتبال بازی کنم؟

اگر شجاعت مثل دلار به عنوان یک واحد پول شناخته می شد، آن زمان چارلی دیوس یک انسان ثروتمند به حساب می آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهاجم تیم ملی گوام هم اکنون در راه رسیدن به جام جهانی تیمش را همراهی می کند. داستان زندگی او فقط در حضورش در خط حمله تیم ملی کشورش خلاصه نمی شود. بلکه داستانی است با کلی فراز و نشیب. با کلی شادی و غم و البته با چاشنی شانس.

6 سال پیش لی از یک تصادف وحشتناک جان سالم به در برد. جوان آن زمان 19 ساله وقتی با ماشین خود در واشنگتن در حال تردد بود با ماشین دیگری تصادف کرد و به شدت مصدوم شد. پزشکان باید لخته خونی را از نزدیکی مغز او بیرون می آوردند که در انجام این کار موفق شدند. اما فقط 3 روز بعد درست 10 متر آن طرف تر از محل حادثه قبلی، چارلی دیوس اسیر یک اتفاق دیگر شد. این بار در یک حادثه گسترده تر.

لی در مصاحبه با سایت فیفا درباره آن اتفاق فجیع در زندگی اش گفته است : « بعد از آن تصادف شدیدی که داشتم از خودم پرسیدم که دوباره می توانم فوتبال بازی کنم؟ دکتر ها از این گفته بودند که من تا 6 ماه هیچ فعالیتی نباید داشته باشم. اما این خود من بودم که به خودم کمک کردم. من خیلی زود آماده شدم و شروع به دویدن کردم و سریع تر از آنچه فکرش را می کردم به آن آدم قبلی نزدیک شدم. من واقعا روی کارم تمرکز داشتم.»

چارلی دیویس و بازی در تیم ملی گوام

 گوام، کشوری که در اقیانوس آرام واقع شده است هرگز در عرصه بین المللی به خوبی شناخته نشده است. شاید یکی از معدود بازی های مهم تیم ملی فوتبال این کشور به سال 2000 برگردد. وقتی که گوامی ها یک رکورد ثبت کردند و با نتیجه 19-0 مقابل تیم ملی ایران شکست خوردند. اما حالا گری وایت تغییری در فوتبال کشور گوام به وجود آورده است. همین که آنها توانسته اند به دور مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه برسند افتخار بزرگی است. گوام در مرحله مقدماتی موفق به شکست ترکمنستان و البته هند، دومین کشور پر جمعیت جهان شده است. هر چند شکست آنها در بازی برگشت در بنگلور مقابل هند کمی آنها را نزدیک به پلی آف کرده است.

لی از تجربه بازی برای گوام می گوید و آن را فوق العاده می داند. او یک رگ چینی هم دارد و اتفاقا در آمریکا پروش یافته است. مهاجمی که گری وایت از آن به عنوان یکی از بهترین های آسیا یاد کرده است، به عنوان لژیونر یکی از افتخارات کشورش هم به شمار می آید. لی که در تیم «ریچموند کیکرز » آمریکا بازی می کند از اردو هایی که همراه با تیم می رود آن‌قدر تعریف می کند که عشقش به کشورش در این تعریف ها مشخص می شود. انکار بیش از هر چیز همین بودن در کنار هم تیمی هایش برایش یک ارزش به حساب می آید. او در این باره می گوید: « بعد از هر جلسه تمرینی و هر مسابقه ما با همدیگر صحبت می کنیم و تجربه هایی که کسب کردیم را به هم انتقال می دهیم. تیم ما فوق العاده است. بازیکنان تیم ما خیلی خوب هستند و من هر دقیقه سفر با تیم کشورم را دوست دارم. »

لی و هم تیمی هایش در حال حاضر خود را برای بازی روز سه شنبه با تیم ایران آماده می کنند. این بازی برای گوامی ها می تواند یک افتخار باشد. همانطور که آنها قبلا هم درباره انگیزه خود برای این بازی گفته اند.

43 43

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =