آمریکا در همه نهادها آدم دارد؟/واکنش ها به این جمله ازغدی را بخوانید/ پرونده

حسن رحیم پور ازغدی سخنان جنجالی زیادی ایراد کرده و در یکی از آخرین اظهار نظرهایش گفته که آمریکا در همه نهادها آدم دارد.

مریم محمدپور: سخنان رحیم پور ازغدی به مناسبت 13 آبان از تریبون نمازجمعه تهران شنیده شد. او ادعا کرد که در حال حاضر آمریکا در نهاهادی جمهوری اسلامی، آدم دارد. این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آمریکا پس از پيروزي انقلاب سراغ هر کسی که فکر می‌کرد از طریق او به انقلاب نفوذ کند رفت و هدف آنها هم حذف امام خمینی(ره) و راه ایشان بود و راهبرد آنها هم بر سر کار آوردن افراد میانه‌رو و متمایل به غرب بود. او افزود: آمریکا در میان مراجع قم، دانشگاهیان، تکنوکرات‌ها، اهالی رسانه‌، توده‌ای‌ها و کمونیست‌ها، چریک‌ها و جدایی‌طلبان نفوذ کرده بود. آنها از هیچ‌کسی صرف نظر نکردند و به سراغ آخوند، وزیر ، وکیل و ضد آخوند و روشن فکر، لیبرال‌ها و دولتی‌ها رفتند. (اینجا) البته اين اولين باري نبود که شاهد بيان چنين عبارات تعجب برانگيزي از جانب اين سخنران هستيم اما اين بار میزان موفقیت آمریکا در به دست گرفتن امور ایران و نفوذ همه جانبه اش در ذهن رحیم پور ازغدی آنقدر بزرگنمایی شده که در سریال هوم لند هم اینچنین اغراقی وجود ندارد و گاهی ماموران سیا در پروژه هایشان موفق نمی‌شوند. (ديگر اظهارات جنجالي ازغدي را در اين گزارش بخوانيد).

این سخنان رحیم پور ازغدی البته با واکنش‌هایی نیز همراه بوده است. عمده کسانی که در رابطه با سخنان او رشته کلام را به دست گرفته اند، تاکید دارند که بیان این سخنان در فضای عمومی به صلاح نیست و اگر کسی مستندانی دارد، بهتر است آنها را در اختیار نهادهای امنیتی قرار دهد. جواد آرین منش، نماینده مجالس هفتم و هشتم یکی از آنهاست. او علاوه بر اینکه ادعای رحیم پور ازغدی را تایید نمی کند، می گوید: اگر رحیم پور ازغدی اطلاعاتی دارد باید به سازمان های ذیربط ارائه دهد، نه اینکه موضوع را به طور کلی و بدون نام بردن از کسی از تریبون نمازجمعه مطرح کند و باعث ایجاد شبهه در اذهان عمومی شود (اینجا).

آیت الله محمد جواد غروي عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نيز با اعتقاد بر اينکه میان "نفوذ" و "تعامل" باید تفاوت قائل شد، در پاسخ به اينکه «آيا آمريکا در حوزه هاي علميه نيز آدم دارد؟» گفت: ما در حوزه ها چنین تلقی اي نداریم. ما خودمان در حوزه هستیم.، چطور این آقایان که اصلا در حوزه نیستند، چنين اظهار نظر های سریع و عاجلي دارند؟ (اينجا)

حجت الاسلام حسين سبحانی نیا نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز بر اين باور است که کشاندن ادعاها درباره مسائل امنیتی به تریبون های رسمی پرهزینه است. او هشدار مي دهد که با طرح مباحثي از اين دست به دشمن خوراک ندهیم! 

عوض حیدر پور شهرضایی ديگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اما موضع صریح‌تری می گیرد و این سخن را از پایه غلط می داند: در جمهوری اسلامی ایران تقریبا همه نیروهایی که در حال حاضر مشغول خدمت هستند، کسانی هستند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، استخدام، جذب و گزینش شده اند. تا آنجایی که ما مطلعیم و می توانیم اظهار نظر کنیم، مبادی حراستی و گزینشی ما به صورت دقیق و حساب شده  این نیروها را جذب کرده اند و سازمان های اطلاعاتی و امنیتی نیز بر کار واحدهای حراستی در دستگاهها اشراف و نظارت دارد. حیدرپور می گوید: اگر کسی اینگونه بی محابا اعلام کند که آمریکایی ها همه جا نیرو دارند،جفای بزرگی به نظام کرده که  اصلا قابل شنیدن، تحمل کردن و بخشیدن نیست (اینجا).

«حرف سبک» تعبیری است که منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارنظر رحیم پور ازغدی به کار می برد. حقیقت پور می گوید: اعلام اینکه آمریکایی ها در تمام نقاط مدیریتی جمهوری اسلامی ایران دارای امکان و آدم هستند، حرف سبکی است! صلاحیت بیان این حرف را کسی دارد که قانون به او این صلاحیت و اجازه را داده است. تنها وزارت اطلاعات می تواند این کار را انجام دهد (اینجا).

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده پیشبن مجلس نیز سخنان رحیم پور ازغدی را در خدمت دشمن ارزیابی کرده و می گوید: من با نظر آقای ازغدی مخالف هستم. من معتقدم این نظر بیش از سیاست های آمریکا به جمهوری اسلامی ضربه می زند. اینکه کسانی در نظامی که داعیه اول شدن در میان 26 کشور منطقه را تا افق 1404 طبق سند چشم انداز دارد؛ ادعا کنند که کل دستگاه های نظام تحت نفوذ بزرگ ترین دشمن آن است این افراد یا نظام را نشناخته اند و یا ناخودآگاه در خدمت دشمن حرف می زنند (اینجا).

«اسامی‌شان را بگویید» این سخن واکنش مسعود پزشکیان به سخنان ازغدی است. نماینده مردم تبریز در مجلس می گوید: افرادی که چنین ادعایی دارند که در نهادهای نظام شامل دولت و مجلس، جاسوس وجود دارد، اگر چنین کسانی را می شناسند و نگویند و اسامی آن ها را اعلام نکنند، گناه می کنند! اما اگر نمی شناسند و ظن و گمان آن را دارند، قرآن می فرماید: «ای کسانی که ایمان آوردید از بسیاری از گمان ها بپرهیزید، چرا که بعضی گمان ها، گناه است» (اینجا).

در این بین صادق زیباکلام ماجرا را شوخی انگاشته چرا که در واکنش خودش را مثال می زند و می گوید که تمام وقت برای آمریکا و پاره وقت برای انگلیس کار می کند. زیباکلام می گوید: من البته نمی دانم ازغدي چطور متوجه شد که من برای آمریکا کار می کنم. من فکر می کردم خیلی زرنگم و هیچ ردی از خودم به جا نگذاشته ام اما آقای رحیم پور ازغدی ما را لو دادند! و ادامه می دهد: قرار است آمریکایی ها دستورالعمل جدید به ما دهند که چطور کار کنیم که آقای رحیم پور متوجه نشوند (اینجا).

رحیم پور ازغدی دو هفته پس از آن سخنان جنجالی، دیروز دوباره به نماز جمعه تهران رفته و از تریبون این آیین مذهبی به رسانه های انقلابی تاخته و آنها را بیسواد خوانده است. او گفته: رسانه‌های طرفدار انقلاب غالبا بی‌سواد هستند و آموزش ندیده‌اند و بنده به بیش از 90 درصد سایت‌ها و خبرگزاری‌ها داخلی به دلیل بی‌سوادی اعتماد ندارم، اینان ناآگاهانه تیترهای خلاف می‌زنند. به شما هم توصیه می‌کنم به سخنانی که این رسانه‌ها به نقل از افراد بیان می‌کنند، اعتماد نکنید. (اینجا) معلوم نیست تا کی قرار است تریبون نمازجمعه در دست کسانی باشند که آمریکایی ها را بسیار بیشتر از انقلابی ها قبول دارند.

گفتني است موضوع "نفوذ" چندی است که کلیدواژه تازه‌ای در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور شده است. موضوعی که چندی پیش به درستی در سخنان رهبری به آن اشاره و نسبت به نفوذ آمریکا در کشور هشدار داده شد اما حالا با برداشت های یک سویه و سیاسی از این موضوع تبدیل به سوژه جدیدی برای دلواپسی شده است. البته معتدلین و دلواپسان درباره "نفوذ" مواضع متفاوتي در اين باره داشتند. 

27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 54
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    تلفن 113 آماده دریافت گزارش های مستند از طرف اقای رحیم پورازغدی است.
    • بابک IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
      17 2
      آقای رحیم پور میشه اسامی اونا رو بگی... البته نه مثل لیست آقای احمدی نژاد ... بگم بگم نشه لطفا... لیست واقعی رو بده...
    • امیر تبریز اوغلی IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
      3 15
      کاربر خبر افلاینی دیگه
    • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
      26 2
      دوباره مثبت منفی ها توسط ارتش سایبری اقای ازغدی هک شده..... چرا خبر انلاین مشکل را رفع نمی کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    مطمئنا جناب ازغدی طبق گفته رهبر انقلاب از سرمایه های انقلاب هستند. با حرف ها تحریف های شما و امثال شما خراب نمیشود. ضمنا آن را که پاک است از محاسبه چه باک است پس نترسید اگر ریگی به کفش ندارید...
  • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    واي لو رفتيم،همه فهميدن واسه امريكا كار ميكنيم
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
      2 26
      شيطان را دست كم نگير دوست عزيز
  • عليرضا IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    معلوم نیست تا کی قرار است تریبون نمازجمعه در دست کسانی باشند که آمریکایی ها را بسیار بیشتر از انقلابی ها قبول دارند. تمام اين حملات به اين آقا يعني همين آقاي ازغدي برأي گفتن اين جمله بود يعني تمام خواسته نويسنده.
  • سید حسین گوهریان A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    سخنان ایشان هماره یکسویه و فقط حرف میزند البته دوران نسخه پیچی امثال ایشان تمام شد و باید فتیله خودش را بی سر وصدا پایین بکشد از ما گفتن بود
  • شناس A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    شاید با رحیم پور حال کنم اما این یکی رو بد نگفته
    • یارمحمدی A1 ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
      4 0
      هر دم از این باغ بری میرسد
  • كامين IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    خودش آمريكاييه فكر مي‌كنه همه آمريكاييند حرف منو چاپ نمي‌كني ميدونم ولي حرف ازغدي رو چاپ كردي
  • حسین GB ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    سلام اگر کسی کوچکترین شناختی نسبت به شیطان داشته باشد می فهمد که شیطان بزرگ می تواند در همه جا با وسوسه و تطمیع و ..... پیرو و دوست داشته باشد.
  • محسن GB ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    از کجا معلوم خود این آقا آدم آمریکا نباشه.
  • هادی A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    فکر کنم این سخن استاد رحیم پور مبتنی بر اسناد لانه جاسوسی است که توسط دانشجویان بدست آمد ولی متاسفانه از سوی رسانه ها بایه شانتاژ روبرو شده چون اصلابحثه این نیست که کی نفوذی هست آقایانی که با قاطعیت میگن نفوذی نداریم چه حوزوی و چه غیر آن کافیست یهنگاه به آیت الله کاظم شریعتمداری و کودتای نوژه و تشیع لندنی و در دانشگاه مثل آقای باطبی و عباس فخرآوردر ساله ۷۸ بندازن بعد نظربدن و رد کن همینطور منوچهر محمدی
  • بینام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    ایشون با این حرف ادعای استقلال مملکت و توان وزارت اطلاعات را زیر سوال برد.... این خودش اقدام علیه امینت ملی تلقی میشه...
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    برپایه این حرف ازغدی، از کجا معلوم که خودش عامل نفوذی در نماز جمعه نباشد؟
    • hrsb BE ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
      1 7
      بر پايه اين نظرت، از کجا معلومه تو نفوذی امريکا توی خونوادت نباشی؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    احسنت به دکتر ازغدی
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
    • محسن IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
      7 5
      انهايي كه منفي دادن منظورشان اين است كه امريكا هرغلطي ميتواند بكند.............
  • امید IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    نمی دونم امثال این آقا چه هنر و تخصصی دارن. فرض کنید این آدم توی هر کشور دیگه ای جز ایران بود، واقعا چه جایگاهی می تونست داشته باشه؟
    • ناشناس A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
      2 7
      یعنی واقعاً شما نمی دانید جایگاه علمی آقای رحیم پور چیست؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    با این حرفها فقط رد نفوذی ها گم می شه. من که فکر می کنم عده ای به عمد در صدد لوث کردن مسئله نفوذ هستند چون خودشان نفوذی اند.
  • ناشناس A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    تو هم یکی از انها هستی
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    68 43
    هر کی فکر کنه نداره اشتباه کرده خود حسن عباسی یکبار گفت ما یه یادداشت برای بوش فرستادیم که ما خیلی تو سازمانهای شما نفوذ کردیم خوب برعکسش هم ممکنه
    • با نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
      62 58
      حسن عباسی ؟؟ واقعا در این حد توهم زده ؟
  • مهدی A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    58 59
    به نظر بنده جناب رحیم پور ازغدی حرف نا مربوطی نزده اند ، مسئولینی که گرایش به غرب دارند و دنبال رابطه با غرب امریکای جنایتکار هستند در حقیقت در زمین دشمن بازی می کنند واین گرایش به غرب آنهم با آن مواضع امام خمینی ره و رهبر معظم انقلاب و بعد از 36 سال که از عمر انقلاب می گذرد آیا معنایی جز نفوذ دارد ، گرایش ، رابطه ، لبخند ، روی خوش نشان دادن و تعریف و تمجید از غربیها به منزله تایید آنها است و این یعنی نفوذ آنها در ایران ، بیایید مواضع قاطع و محکم حضرت امام را فراموش نکنیم .
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    31 59
    یک کلمه حرف شنیدید همه بر اشفته شدید این ادم انقدر که به نظام خدمت کرده وارمان های امام رو ترویج کرده من ندیدم تو این مدت ضمن این که در همین مورد اگر فرصت داشته باشه از حرفاش دفاع میکنه
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    55 24
    این اقا اونقدر خودش را در نفوذ امریکا غرق کرده که خودشو هم نفوذی میدونه
  • حسن IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    29 34
    آخر کجای مطلب ایشان گفته شده دارد . کچا ادعا کرده دارد . بابا شمارا به خدا اگر ایمان ندارید لااقل آزاد مرد باشید . مطلب ایشان را نوشته اید گجا یشان گفته که الان وجود ادرد . . این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آمریکا پس از پيروزي انقلاب سراغ هر کسی که فکر می‌کرد از طریق او به انقلاب نفوذ کند رفت و هدف آنها هم حذف امام خمینیره و راه ایشان بود و راهبرد آنها هم بر سر کار آوردن افراد میانه‌رو و متمایل به غرب بود. او افزود: آمریکا در میان مراجع قم، دانشگاهیان، تکنوکرات‌ها، اهالی رسانه‌، توده‌ای‌ها و کمونیست‌ها، چریک‌ها و جدایی‌طلبان نفوذ کرده بود. آنها از هیچ‌کسی صرف نظر نکردند و به سراغ آخوند، وزیر ، وکیل و ضد آخوند و روشن فکر، لیبرال‌ها و دولتی‌ها رفتند.
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    77 47
    شک نکنیدکه ازغدی درست گفته اینهاچیزهایی است که خودمان هم فهمیده ایم .پس چرادیگرانکارکنیم وطلبکارازغدی بشیم
  • تقیی A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    68 46
    سلام به هم وطنان عزیزم سخنان اقای رحیم پور کاملا درست و صحیح می باشد حداقل خط و مشی بعضی مدیران و مسئولین با توجه به تصمیمات گرفته شده این واقعیت را بیشتر نشان می دهد اینها کارهایی انجام میدهند که در جامعه چند دستگی و عدم اطمینان و اعتماد حاصلش می باشد لطفا توجه فرمایید امکان دارد نا خواسته در مسیر فعالیت امریکا و انگلیس قرار گرفته باشند با تشکر از قبول واقعیت و سعی در اصلاح نمودن خودمان
  • بی نام RU ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    43 67
    واقعا تا كي اين تفكر ميخواد وجود داشته باشه كه ساير كشورها ميخوان تو ايران نفوذ كنن و مرتب بهش ضربه بزنن؟ آنچه كه مسلمه همه به فكر منافع خودشون هستند و دوستي هاشون هم بر اساس منافع متقابل است و اين اصل داره توسط همه كشورها رعايت ميشه به غير از بعضي كشورها
  • رضا RO ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    40 72
    تابلو ست بهت خط دادن تا اين چرت و پرت ها رو بنويسي . تريبون در اختيار تو بذارين همه مسايل درست ميشه. من كه آدم معمولي اين مملكتم اينا رو ميفهمم دريغ از تو.ازغدي دست .... رو ، رو ميكنه بدتون اومده
  • احمد A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    52 10
    سلام انچه کاملا مسلم است در جامعه شاهد کم کاری و قصور بیش از اندازه برخی مسولین در زمینه های مختلف هچون فرهنگی علمی و الخصوص اقتصادی میباشیم و این کم کاریها بعید به نظر میرسد بدون برنامه ریزی و غیر عمدی باشد که قدر مسلم منافع شخصی و یا خارجی در ان دخیل باشد
    • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
      6 1
      متاسفانه ما اسیر کم سوادی بی تدبیری و چپاول مسویلین خودمان هستیم نه دسیسه های بیگانه
  • بی نام GB ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    5 0
    جناب ازغدی لطف کنند و عامل نفوذی آمریکا رو در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیدا و معرفی کنند، برای قبول کردن صحبتشان کافی است.
  • ب.خ A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    1 10
    حرفش منطقیه .امریکا خطرناک است.
  • ایرانی IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    2 3
    البته با ذوق زدگی برخی از مردم وسیاسیون داخلی برای وادادگی به غرب ، امریکا نیاز چندانی به جاسوس وآدم غیرعلنی توی کشورمون ندارد
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    7 1
    ازغدی دنبال مطرح کردن خودشه و گرنه خیلی تو فکر مملکت و مردم نیست بیشتر به دنبال منافع خودشه
  • مم IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    1 7
    یک نفوذی امریکایی نمیاد بگه من امریکایی هستم . وقتی زهرش رو ریخت و خنجرش رو زد حالا می فهمیم که چه کلاهی سرمون رفته . اگه تاریخ رو ورق بزنید می بینید فتنه گرای 88 مثلا از نیروهای انقلاب بودن و در نظام پستهای مهمی داشتن. به جای تعصب کورکورانه و نقد بی خود مواظب باشیم عامل نفوذی دشمن نشیم . جمله امام خامنه ای حفظه ا... در مورد شمر رو به خاطر بیار .
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    3 1
    خبر آنلاين محترم لطفا نظرهارو يه طرفه سانسورش نكن .
  • هیزم کش جهنم A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    2 7
    اگه این اقا مثل بقیه روشن فکر ها از سرمایه داران شکمپاره حمایت میکرد نه خبر آنلاین و نه دولتی ها و نه هیچ نهاد خبری دیگه ای اینطوری خردش نمیکردن
  • صلاح DE ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 10
    من صحبتهای ایشون رو از رادیو گوش کردم،ایشون همه صحبتهاش از اسناد سفارت آمریکا و وصیت نامه و صحبتهای امام و سخنانشون بود،حتی آخر صحبتش هم گفت که عده ای فردا با مغلطه و برداشتهای مغرضانه حرفهای منو تفسیر میکنن،بخدا قسم که شریعتی زمانمون ایشونه،خواهشا سخنرانیهاشون رو گوش کنید و بعد قضاوت کنید
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 9
    خودتان را به اون در نزنید گفته های اقای رحیم پور برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است
  • مجید IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    2 5
    همه این هایی که اظهار نظر کردن یا ساده لوح هست یا نفوذی همین و بس مگه میشه آمریکا بیکار بشینه
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    4 0
    بله مثلا خود ایشون
  • محمدرضا IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    10 0
    بازم منفی های مشکوک خبر آنلاین، نمیخوای فکری برای این موضوعه تابلو بکنی؟؟؟
  • مسعود IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    4 2
    آقا رحیم درست گفته، چون جاسوس ها و نفوذی ها از وجود هم مطلعند
  • عباس IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 2
    اگر حرف این اقا درست باشد که حتما هم درست است ÷س این همه تبلیغ در مورد استکبار را کسی درعمل قبول نکرده است ÷س شرط اصلی هم عنل است به حرف تو خالی به حرف تو خال به ادم فحش هم نمیدهند .
  • بی نام FI ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    12 1
    از بس لای کتابها مونده توهم گرفتتش آقای تئوری من
  • شهاب A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    19 0
    وبازهم حمله سایبری دلواپسان.
  • بهروز DE ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    1 1
    من شاید با کلیات حرفهای آقای ازغدی موافق نباشم ولی متاسفانه رسانه ما در مقابل رسانه های دشمن بسیار ضعیفه امروز جنگ مرزها نیست جنگ رسانه است و ما در این جبهه باید قویتر باشیم و صدا وسیما از حالت انفعالی و بسته خود بیرون بیاد