ایرنا نوشت: «یوسف بن علوی بن عبدالله» وزیر امور خارجه عمان گفت: کشورش در صورت دریافت پیشنهاد رسمی، برای میانجیگری میان ایران و عربستان آماده است.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه عمان که به آلمان سفر کرده است، پس از دیدار با «فرانک والتر اشتاین مایر» همتای آلمانی اش، در نشست خبری با خبرنگاران در برلین، در پاسخ این سوال که آیا عمان مایل به میانجیگری بین ایران و عربستان است، بار دیگر تکرار کرد که در صورت درخواست رسمی، عمان آماده انجام این کار است.
بن علوی با تاکید بر اینکه «رابطه با ثبات» میان تهران و ریاض برای کشورش «بسیار حائز اهمیت» است، افزود: مذاکرات بین این دو قدرت منطقه ای می تواند در نهایت به ایجاد تفاهم در زمینه مسائل مختلف شود.
وی خاطر نشان کرد: بدون تردید، اختلاف نظر بین دو طرف وجود دارد اما من به این مساله خوش بین هستیم که در صورت وجود اراده، این اختلاف نظرها را می توان حل کرد.
بن علوی همچنین از روش های دیپلماتیک به عنوان تنها راه برای حل و فصل بحران پنج ساله در سوریه یاد کرد و طرح هفت ماده ای سازمان ملل در رابطه با یمن را نیز به عنوان پایه و اساس مذاکرات در این کشور خواند.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه آلمان نیز از شرکت ایران در مذاکرات سوریه در وین استقبال و از آن به عنوان پیشرفتی در تلاش برای پایان دادن به درگیری در این کشور یاد کرد.
اشتاین مایر با اذعان به دشواری های مسیر راه حل سیاسی بحران سورریه، خواستار اقدامات اعتماد ساز بیشتر بین ایران و عربستان شد.
بن علوی و اشتاین مایر قرار است روز شنبه در مذاکرات سوریه در وین شرکت کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    10 4
    با مسئولان فعلی عربستان نمی توان به تفاهمی رسید.
  • حامد حكيم زاده زرنوش ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    4 8
    به نظر من عمان نميتونه نقش رابط ايران و عربستان رو خوب اجرا كنه چون قدرت كاف برا ميانج گر رو نداره
  • قنبرعلی انتظاری زارچ IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    6 1
    باتوجه سابقه میانجیگری عمان بین ایران وآمریکا ونقش فعال عمان اگربخواهد می تواند نقش خوبی ایفا نماید .
  • قنبرعلی انتظاری زارچ IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    6 0
    باتوجه به اینکه عمان میانجیگری بین ایران وآمریکا را به خوبی مدیریت نمود پس توان میانجیگری بین ابران وعربستان رادارها می باشد.