یک چهره برجسته اصلاح طلبان می گوید چیزی به نام سرلیست را در انتخابات به رسمیت نمی شناسد بلکه دنبال تشکیل مجلسی با صلاحیت های اخلاقی و علمی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام سید هادی خامنه ای را بسیاری به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره های سیاسی اصلاح طلبان می شناسند. البته نظراتی که او در بازدید از غرفه خبرگزاری خبرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات اعلام کرد را قطعا می توان نظر شخصی او دانست، نه موضع رسمی همه اصلاح طلبان. آنچه در ادامه می خوانید گپ و گفت کوتاه ما با یک چهره فعال مجموع روحانیون مبارز و دبیر کل مجموع نیروهای خط امام(ره) است.

درباره انتخابات و مجلس آینده چه ضروریاتی توسط فعالان اصلاح طلب باید مورد توجه قرار گیرد؟
همه درباره این مسئله سئوال می کنند. اصلاح طلبان به دنبال این هستند مجلسی تشکیل شود که نمایندگان آن، صاحب صلاحیتهای علمی، کارشناسی و صلاحیتهای اخلاقی داشته باشند. به دور از افراط و تفریط و گرایش به منافع شخصی به دنبال منافع ملی باشند.


سرلیست اصلاح طلبان چه کسانی خواهند بود؟
ما کلمه سرلیست را به رسمیت نمی شناسیم.

شما خودتان نامزد انتخابات می شوید؟
خیر، بنده کاندیدا نمی شوم و در لیستها هم فرقی ندارد کسی بالای لیست باشد یا پایین. مردم بر اساس خواسته و سلیقه شان انتخاب می کنند و بحث سرلیست انحرافی است.


تصور می کنید شورای نگهبان در مواجهه با نامزدهای اصلاح طلب چه سیاستی را پیش بگیرد؟
باید از خودشان بپرسید.

بهترین روش قابل انتظار چیست؟
بهترین روش این است که انصاف و تقوا را در نظر بگیرند و سلایق شخصی را در تایید صلاحیت ها تاثیر نبخشند و صلاحیتهای واقعی افراد را با معیارهای اسلامی و انقلابی در نظر بگیرند.


نمایشگاه مطبوعات را چطور دیدید؟
من اولین بار است به نمایشگاه آمدم. مجموعا نمایشگاه خوبی است. استقبال مردم را در گزارشها و خبرها می دیدیم در این چند روز خوب بوده. امروز هم می بینیم استقبال خوب است و تا این ساعت شب مردم از استانها و شهرستانها آمده اند.


پیش بینی شما از ترکیب مجلس آینده چیست؟
بنده اهل پیش بینی و رمل و جفر نیستم. ترکیب مجلس بستگی به کار ما دارد و اگر روشنگری کنیم و رسانه ها خوب و دقیق کار کنند و حرفهای درست گفته شود، و مسئولان هم حتی تحت تاثیر شور و شوق مردم قرار بگیرند طبیعتا انتخابات خوبی خواهیم داشت و مردم هم پر شور شرکت می کنند. اگر مردم دلسرد شود، این اتفاق نمی افتد.

مجمع روحانیون مبارز در انتخابات آینده لیست مشترک می دهند؟
آنها نیز جزء اصلاح طلبان هستند و از اعضای شورای هماهنگی بوده و هستند.


یعنی روحانیون مبارز شورای هماهنگی انتخابات اصلاح طلبان را به رسمیت می شناسند؟
شورای مزبور یک شورای سیاستگذاری انتخابات است و فقط برای انتخابات درست شده و تا انتخاب عمر دارد و بعد از انتخابات، عمرش به پایان می رسد. این شورا برای اتحاد نیست. اصلاح طلبان از قبل هم اتحاد داشتند. در زمینه اتحاد، شورای سیاستگذاری نقشی ندارد، چون اتحاد اصلاح طلبان از قبل هم بوده. نظر برخی دوستان این بود عده ای از دوستان به جز احزاب اصلاح طلب در این جمع باشد و نظر برخی این بود که دوستان باشند که این تصمیم گرفته شد و این شورا تشکیل شد.

 


17۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =