ایرنا نوشت: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به لیبی روز جمعه از امارات خواست که در خصوص ارسال سلاح برای گروه های درگیر در لیبی توضیح کامل دهد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری رویترز، «برناردینو لیون» فرستاده ویژه سازمان ملل که ماموریتش به زودی در این کشور به پایان می رسد، روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد: تمام تلاش خود را برای کسب توضیحات کامل از کشور امارات در خصوص ارسال سلاح به گروههای درگیر در لیبی که از سوی سازمان ملل مورد تحریم تسلیحاتی واقع شده است، به کار خواهد بست.
روزنامه نیویورک تایمز گزارشی را مبنی بر اینکه یک دیپلمات ارشد اماراتی اعتراف کرده که کشورش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص لیبی را زیر پا گذشته و همچنان به این اقدام خود ادامه می دهد، منتشر کرده است.
براساس این گزارش، شورای امنیت در سال 2011 با تصویب قطعنامه ای در خصوص تصویب دخالت نظامی در لیبی برای سرنگونی حکومت معمز قذافی، این کشور را به لحاظ تسلیحاتی تحریم و اعلام کرد که هیچ کشوری اجازه فروش سلاح به لیبی را ندارد.
لیبی اکنون صحنه درگیری بین دو دولت رقیب و جناح های مسلح وابسته به آنها است. جامعه بین المللی، دولت حاکم در شرق لیبی را به رسمیت می شناسد و دولت طرابلس را غیررسمی محسوب می کند.
لیبی از سال 2011 و در پی سقوط حکومت معمر قذافی صحنه هرج و مرج و ناآرامی بوده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =