تقوی: اصول‌گرایان رشد سیاسی خود را با وحدت‌ در انتخابات نشان دهند

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: اصول‌گرایان رشد خود را با وحدت‌شان در صحنه سیاسی انتخابات به اثبات برسانند.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای همگرایی اصول‌گرایان در نخستین کنگره جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی که در مجتمع فرهنگی رفاه برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم که در میان خواهران و برادرانی هستم که قرار است وحدت، وفاق و همگرایی را تحکیم بخشند در جلسه‌ای حضور دارم که از حنجره‌اش صدای وحدت در فضا پخش می‌شود.

اهم سخنان وی را به نقل از تسنیم بخوانید:

*خداوند وحدت را دوست دارد و وحدت مردم مومن و انسان‌های ایمانی برای جامعه هیچ چیز جز خیر و برکت به همراه ندارد. با وحدت خیرات و برکات زیادی از زمین و آسمان برای جامعه می‌بارد و در مقابل این وحدت تفرقه است که جامعه بشری را تبدیل به جهنم می‌کند و تنفس در جامعه‌ای که بر طبل تفرقه می‌کوبد برای کسانی که روح و جانشان زنده است، غیرقابل تحمل است.

*خدا را شاکرم که تعدادی از دوستان به کمک هم آمدند تا شعار حدت سربدهند و همگان را به همگرایی و وفاق دعوت کنند؛ آئین انسان‌ساز اسلام به پیروان خود تاکید شدید دارد که برای حل مسائل اجتماعی باید به صورت جمعی و گروهی وارد صحنه شوند.

*محور چنین جمعیت‌هایی امام و ولایت فقیه است و جهتگیری‌های آنها بر این است تنظیم می‌شود چرا که ساختارشان شفاف و مطالباتشان گویاست و پیام و محتوای کارشان برای ما معلوم است. هر جمعیتی مطلوب ما نیست؛ به طور مثال کفار و منافقین نیز اجتماع دارند و با هم کار می‌کنند ولی آنچه به جمعیت‌ها معنا می‌بخشد و با تفکر ما محبوب و مطلوب می‌کند، جمعیت‌های خاصی هستند.

*جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی را نمی‌توان از جمعیت‌های دیگری که با این هدف و محوریت و اصول مشترک اعتقادی شکل گرفته‌اند جدا بدانیم. در میان جمعیت‌ها تقسیم کار صورت می‌گیرد ولی همه در میان جمعیت اصولگرا صورت می‌گیرد اما همه در اصول مشترک هستند. همه احزاب و جمعیت‌های اسلامی در درون نظام که با محوریت ولایت فقیه شکل گرفته‌اند، در اصول مشترک هستند. جمعیت نیروهای انقلابی امروز کار خود را آغاز کرده تا به اهداف مدنظر اصولگرایان کمک کند و به سایر احزاب، گروه‌ها و هسته‌های ولایی مدد برساند و ضمیمه آنها شود.

*به همه اصولگرایان تبریک می‌گوییم که چنین جمعیتی امروز کار خود را با نشاط و برنامه آغاز کرده و همه ما باید به این نیروها کمک کنیم چرا که در اصول اشتراکاتی داریم و جهت‌گیری‌های ما یکی است و خودمان را با مواضع و جهت‌گیری‌های ولی فقیه تطبیق می‌دهیم.

*اگر شعار مردم را می‌دهیم باید عملا مردمی باشیم و اگر خدای ناکرده پا روی دوش مردم می‌گذاری و بالا می‌رویم و بر کرسی صداقت و نمایندگی می‌نشینیم و به جای خدمت به مردم خودمان را در نظر بگیریم و مردم فکر کنند که همه اینها برای استفاده‌های خودمان بوده، طبیعی است که مردم به ما اعتمادی نمی‌کنند. لذا اگر به دنبال افزایش محبوبیت هستیم، باید با مردم صادقانه برخورد کنیم و پست و مقام و موقعیتی که از آن دم می‌زنیم، برای خدمت به مردم خواسته باشیم نه منفعت شخصی خودمان.

* نباید از مردم جدا شویم و باید با مردم صادق باشیم و در جهت خیر و صلاح آنها گام برداریم ولی متاسفانه در برخی از شرایط ما اینگونه نیستیم. تشکلی موفق است که در دل مردم باشد و اگر مردم این مسائل را احساس کنند به ما اقبال خواهند کرد. نکته بعدی ایمان است؛ تشکل و جمعیتی موفق است که به راه، مواضع و شعارهایش ایمان داشته باشد و آثار و نتیجه ایمان، تعهد در کار است. اگر به کارمان ایمان داشته باشیم انگیزه ما تقویت می‌شود.

*اگر فرد و جمع سیاسی به راه خود اعتقاد داشته باشند، جوسازی‌ها او را از میدان به‌در نمی‌کند و شایعات و حکمت‌ها او را افسرده نخواهد کرد و فضاسازی‌ها نیز او را مسترد نمی‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های تشکیلات پرهیز از خودستایی و خودپرستی است. یکی از مشکلات احزاب و جمعیت‌ها آفت خودپرستی، خودشیفتگی و انحصارطلبی است.

*باید از حوزه اصولگرایی یکصدا بیرون آید و ما موظف هستیم که خداوند را خشنود و مقام معظم رهبری را با این اقداممان شاد خواهیم کرد. اگر به رهبری خبر دهند کسانی که دم از ولایت می‌زنند، به صورت جزیره‌ای به سراغ کار آمده‌اند، ایشان از تفرق نیروهای مومن، ولایی و علاقه‌مند به ارزش‌های اسلامی خرسند نمی‌شوند و ناراحت خواهند شد بنابر این برای شاد کردن حضرت آقا که بتواند جهان اسلام را به شایستگی هدایت کنند، باید وحدت خود را حفظ کنیم.

*{اشاره به انتخابات آینده} اصولگرایان باید رشد خود را با وحدت‌شان در صحنه سیاسی انتخابات به اثبات برسانند و اگر مشکلی در جایی وجود دارد، باید آنها را به هم نزدیک کنیم و در جهت وحدت و یکپارچگی قدم برداریم. همچنین باید از تفکرات نفسانی و تنگ‌نظرانه و خودستایی پرهیز کرد.

* {اشاره به شخصیت آیت‌الله مهدوی کنی و نقش وی در میان اصولگرایان } امسال اولین تجربه ما بدون حضور آیت‌الله مهدوی‌کنی است و پشت همه ما از این کار عظیم خم شده؛ اما آن مرد بزرگ (آیت‌الله مهدوی‌کنی) همیشه در گوشه‌ای از دفتر جامعه روحانیت می‌نشست و نصیحت و رهنمود می‌کرد. در این مقطع او را نداریم ولی می‌توانیم از رهنمودهایش استفاده کنیم و اگر کنار هم قرار گیریم روح آیت‌الله مهدوی‌کنی از ما راضی می‌شود.

17220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =