هروی: جبهه اعتدال با محوریت لاریجانی تشکیل خواهد شد/ اکثریت مجلس دهم با اعتدالگرایان است

ایلنا به نقل از عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نوشت: اکثریت مجلس دهم را اعتدال‌گرایان به محوریت آقای لاریجانی تشکیل خواهند داد و تصور می‌کنم اولین حزب شناسامه‌داری که در این راستا فعالیت خواهد کرد، همین جریان خواهد بود.

جواد هروی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه اظهار داشت: آن‌چه که بر پیشانی انتخابات روزهای آینده کشور رقم خواهد خورد، ‌حرکتی تاریخی به سمت اعتدالگرایی است و در مجلس دهم، شاهد تشکیل جبهه‌ای تازه تحت عنوان اعتدال خواهیم بود.

وی افزود: وضعیت سیاسی کشور به‌نحوی رقم می‌خورد که هر آینه احتمال به وجود آمدن حزبی تازه در کشور وجود دارد و جامعه سرخورده از نگرش‌های چپ و راست به دنبال مامنی است و به سمت اعتدال خواهد رفت و بزودی این جریان جدید اعتدالی تغییراتی بنیادین در فضای سیاسی کشور رقم خواهدزد.

نماینده مردم قائنات در مجلس  در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی موجب شده که درحالی که پیش از این از ناموفق بودن تلاش‌ها برای تشکیل جبهه اعتدال خبر داده‌ بودید، امروز امیدوار باشید، ‌ گفت: در جریان تشکیل هیات رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس نهم تلاش‌هایی برای تشکیل جبهه فراگیر اعتدال به دبیرکلی آقای لاریجانی آغاز شد که با هجمه‌هایی روبرو شد و در آن مقطع باتوجه به اولویت بحث مذاکرات این اقدام‌ها به حاشیه رفت اما امروز مجدداً فضایی تازه برای تشکیل این جریان آن هم به صورت کاملاً آشکار به‌وجود آمده‌است.

وی افزود: براین اساس، اکثریت مجلس دهم را اعتدال‌گرایان به محوریت آقای لاریجانی تشکیل خواهند داد و تصور می‌کنم اولین حزب شناسامه‌داری که در این راستا فعالیت خواهد کرد، همین جریان خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ائتلاف میان جریان اصولگرایی معتدل نزدیک به لاریجانی و جریان اعتدالگرای نزدیک به دولت و شخص رئیس‌جمهور وجود دارد، اعلام کرد: همکاری با این عزیزان تنها یکی از احتمال‌هاست و به هر حال این گمانه‌زنی‌ها مطرح می‌شود.

هروی در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل چنین جزبی از سوی آقای لاریجانی را می‌توان تحت عنوان چرخشی تاریخی در فعالیت‌های سیاسی او به عنوان یک فعال سیاسی اصولگرا دانست، تصریح کرد: لاریجانی همواره همین نگاه را داشته و با پرهیز از افراط‌گرایی در میان اصول‌گرایان، نشان داده انسانی فرهیخته است که باتوجه به مقتضیات روز حرکت کرده و منافع ملی را بر هر منفعت جناحی و حزبی ارجح می‌داند.

17220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    1 2
    اگر همه مردم بيان و رد صلاحيت گسترده نباشه قطعا اكثريت با اصلاح طلبان خواهد بود.