۰ نفر
۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۸

واحد مرکزی خبر نوشت: ارتش آمریکا با هواپیماهای بدون سرنشین داعشی معروف را کشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، ارتش آمریکا با هواپیماهای بدون سرنشین در سوریه عملیات تازه ای انجام داد. این عملیات به صورت مشخص برای هدف قرار دادن محمد اموازی بود. وی از اعضای گروه داعش بود. او به جان جهادی معروف است و در گردن زدن چندین گروگان غربی در سوریه دست داشت.

مسئولان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده اند در حال بررسی این مسئله هستند تا ببینند آیا واقعا وی در این حمله کشته شده است. این عملیات در اطراف شهر رقه رخ داد که مرکز گروه داعش به شمار می رود.

جان جهادی در کویت به دنیا آمده بود اما در لندن بزرگ شده است. وی در سال 2012 به سوریه رفت و بعدا به گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) ملحق شد. گفته می شود وی در گردن زدن امدادگر انگلیسی دیوید هینز و آلن هنینگ و کن جی گیتو خبرنگار ژاپنی دست داشته است.

در همین حال شبکه تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری اعلام کرد احتمال می رود محمد انوازی معروف به «جان جهادی» در حمله پهپادهای این کشور در سوریه به هلاکت رسیده باشد.

آمریکا، انگلیس و ژاپن به علت قتل فجیع شهروندان خود که در گروگان داعش بودند، به دنبال انوازی بودند و اگر چه تا کنون به صورت رسمی این خبر تایید نشده است ولی گمان می رود جان جهادی در این حمله به هلاکت رسیده باشد.

انوازی متولد کویت بود که بعدها به انگلیس مهاجرت کرده بود؛ اگر چه مقامات وزارت دفاع آمریکا گفته اند جان برای آنان هدف با ارزشی نبود که بخواهند برای وی طراحی خاصی داشته باشند ولی به وی به چشم یک قاتل خطرناک نگاه می کنند.

پیشتر نیز گزارش هایی در دستگاه های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر تلاش داعش برای کنار گذاشتن جان جهادی مطرح شده بود ولی به گفته باربارا استار، آمریکا تلاش کرده است این پیام را به سرکردگان داعش در سوریه و بخصوص رقه بدهد که این کشور به صورت جدی به دنبال شکار آنان است و با هر وسیله ممکن، آنان را از پای در می آورد یا اسیر می کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    6 3
    لعنت الله علیه...
  • رامين A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    4 0
    هنوز معلوم نيست
  • مرتضی US ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    4 3
    خیلی انسان جنایت کاری بود...
  • سیدعلی موسوی A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    5 3
    ایول مهم نیست روسیه آمریکا یا هر کوفت دیگه این آشغال به هلاکت رسید خداروشکر
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    4 3
    الي جهنم و بئس المصير انشالله خداوند قهار روح اين خبيث را در اعماق جهنم بيفكند و با آلِ ابوسفيان و أبولهب كه لعنت خدا و رسولش بر آنهاست محشور بگرداند.
  • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    1 1
    جهنم خوش بگذره....