ایرنا نوشت: 'فرانسوآ اولاند' رئیس جمهوری فرانسه از آلمان خواست همه اطلاعات در مورد جاسوسی از 'لوران فابیوس' وزیر امور خارجه فرانسه در اختیار فرانسه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از والتا، اولاند در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این درخواست از آلمان، گفت: چنین اقداماتی نمی تواند میان دوستان صورت گیرد.
وی افزود: می دانم که صدراعظم آلمان همه اقدامات لازم را برای تشریح وضعیت صورت خواهد داد.
رئیس جمهوری فرانسه که برای شرکت در نشست سران اروپا و آفریقا در مورد بحران مهاجرت در کشور مالت به سر می برد، عنوان کرد به وی گفته شده این اقدامات کاملا متوقف شده است.
«ار. بی. بی اینفو رادیو»ی آلمان به تازگی اعلام کرد سرویس اطلاعات برون مرزی سازمان اطلاعات فدرال آلمان (BND) از همپیمانان این کشور از جمله لوران فابیوس و یک دیپلمات آلمانی جاسوسی کرده است.
دولت آلمان دیروز (چهارشنبه) وعده داد که ادعا جاسوسی سرویس اطلاعات برون مرزی سازمان اطلاعات فدرال این کشور را مورد بررسی قرار می دهد.
قرار است سه نماینده عضو کمیته حقیقت یاب پارلمان آلمان برای بررسی عملکرد سرویس های جاسوسی این کشور فهرستی از اهداف سازمان اطلاعات فدرال آلمان را ارائه دهند. رئیس این کمیته شخصا از اهداف هکر ها بوده است.
'هایکو ماس' وزیر دادگستری آلمان ماه گذشته کنترل بیشتر بر فعالیت های سازمان اطلاعات فدرال آلمان را خواستار شد.
این درخواست به دنبال انتشار گزارش هایی درخصوص جاسوسی از سفارتخانه های کشورهای همپیمان بدون مجوز دولت، مطرح شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =