ایسنا نوشت:حجت‌الاسلام خسروشاهی در مراسم یادبود شهید بهشتی گفت که شهید بهشتی در امور سیاسی و اجتماعی هیچ علاقه‌ای به کار فردی نداشت.

وی افزود: شهید بهشتی اهل گفت و گو حتی با مخالفانش بود. ایشان با چپ‌ها و راست‌ها گفت و گو می‌کرد وبرایش فرقی نمی‌کرد که این افراد درگیر حزب توده، فدائیان خلق یا حبیب‌الله پیمان باشند.

هادی خسروشاهی گفت: شهید بهشتی هیچ علاقه‌ای به کار فردی نداشت بلکه فردی تشکیلاتی و سازمانی بود .

وی ادامه داد: در زمانه‌ای که رفتن به مدرسه توسط مردم تحریم‌ بود تاسیس دبیرستان دین و دانش در قم توسط شهید بهشتی این تابو را شکست.

این پژوهشگر و استاد حوزه‌ی علمیه افزود:‌ طرح حکومت اسلامی توسط شهید بهشتی در جلساتی در قم در قالب تبیین و در قالب مقاله‌ای در مجله تاریخ و فرهنگ اسلامی در قم به چاپ رسید. طرح دیگری که بعدها در منزل شهید قدوسی لو رفت طرح ولایت بود که شهید بهشتی حتی پس از به زندان افتادن و آزادی همان طرح لو رفته را مجددا پیگیری می‌کرد. شهید بهشتی به اتفاق شهید باهنر کتب درسی آموزش و پرورش را تدوین کردند.

وی با اشاره به جایگاه و موقعیت بین‌المللی شهید دکتر بهشتی گفت: ایشان در آلمان با ارباب سیاسی و کلیسا ملاقات داشت و با آنان به بحث و مباحثه می‌پرداخت و حتی با آنان با وجودی که کافر بودند دست می‌داد و هیچ ابایی از انجام این کار نداشت. اما ایشان با دست دادن با خانم‌ها موافق نبود. ایشان برای این که خانم‌های خارجی از دست ندادن ایشان به ویژه در مراسمات رسمی ناراحت نشوند دستش را برسینه به احترام و احوال پرسی و سلام و علیک می‌گذاشت.

به گفته‌ی حجت‌الاسلام خسرو شاهی بزرگترین ویژگی شهید بهشتی فعالیت تشکیلاتی و سازمان دهی ایشان بود.

این پژوهشگر و استاد حوزه علمیه با یاد آوری دست دادن ایشان با سولیوان(سفیر امریکا در ایران) گفت: وقتی حضرت باری تعالی با شیطان رجیم گفت‌وگو می‌کند ملاقات و دست دادن شهید بهشتی با سولیوان چه اشکالی داشت که مقدس‌مآب‌های آن زمان خون به دل ایشان کردند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477604

برچسب‌ها