تسنیم نوشت: شورای امنیت سازمان ملل نشستی را پشت درهای بسته درباره بحران سوریه برگزار کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شورای امنیت سازمان ملل نشستی پشت درهای بسته برای بررسی آخرین تحولات بحران سوریه و راه‌های حل آن برگزار کرد.

یکی از هدف‌های مهم این نشست مشخص کردن لیست گروه‌های تروریستی است که در سوریه فعالیت می‌کنند.

در دور بعدی نشست سوریه که قرار است هفته آینده در وین برگزار شود 20 نماینده از کشورها, سازمان ملل و اتحادیه اروپا شرکت خواهند داشت.

روزنامه اتریشی پرسه امروز شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت که در نشست سوریه برای اولین بار استرالیا نیز شرکت دارد.

هتل امپریال وین میزبان نشست سوریه خواهد بود، همچنین قرار است نمایندگانی از سوی دولت و احزاب مخالف دولت سوریه در ژنو با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

به‌گفته منابع آگاه, از روز پنجشنبه مذاکرات مقدماتی در سطح مقامات پایین‌تر از وزرای خارجه در وین آغاز می‌شود.

براساس این گزارش, دی‌میستورا مسئول ویژه سازمان ملل در امور سوریه تصمیم دارد همزمان در ژنو نشستی بین احزاب مخالف و نمایندگان دولت سوریه برگزار کند.

براساس این خبر در لیست شرکت کنندگان اسامی کشورهای آمریکا, روسیه, فرانسه, چین, انگلیس, آلمان, ایتالیا, عربستان سعودی, ایران, عراق, ترکیه, مصر, امارات, قطر, اردن, لبنان و عمان, استرالیا, نماینده اتحادیه اروپا و همچنین استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیده می‌شود.

در این خبر آمده است که دی‌میستورا تاکنون چندین مذاکره محرمانه با نمایندگان دولت سوریه و احزاب مخالف دولت در ماه فوریه سال جاری در وین و ژنو انجام داد.

وزرای خارجه 17 کشور و نمایندگان سازمان ملل و اتحادیه اروپا چند روز پیش در خصوص اوضاع وخیم سوریه و یافتن راه حلی برای این بحران در هتل امپریال وین دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده در این نشست, پس از هشت ساعت مذاکره, بیانیه‌ای با 9 بند صادر کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =