ایسنا نوشت: پنتاگون یک اسکادران جنگنده در ترکیه مستقر کرده است. در حالی که به ظاهر هدف از این اقدام حمایت از بمب‌افکن‌های آمریکایی است که گروه تروریستی داعش را هدف می‌گیرند، اما مقام‌های ارشد دفاعی می‌گویند که این جنگنده‌ها برای جلوگیری از "تجاوز روسیه" نیز هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمپین بمباران تحت امر آمریکا در سوریه در یک سال گذشته اهداف داعش را هدف گرفته است. این حملات با استفاده از بمب‌افکن‌های بی‌ 1 و جنگنده‌های ای 10 و ای سی 130 انجام شده و آمریکا در اجرای آن چندان موفق عمل نکرده‌ است. تاکنون تهدیدی علیه این تجهیزات وجود نداشت اما ناگهان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تصمیم گرفت که این جنگنده‌ها باید با یک ناوگان شش تایی از جنگنده برتری هوایی اف 15 سی (F-15C) برای اسکورت آنها در نظر بگیرد.

لورا سیل، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: به درخواست دولت ترکیه، جنگنده‌های هوا به هوای اف 15 سی نیروی هوایی آمریکا به‌ تازگی وارد ترکیه شده و گشت‌زنی هوایی برای کمک به دفاع از حریم هوایی ترکیه را آغاز کرده‌اند.

اما یک مقام دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، به یو اس ای تودی گفت که این جنگنده عمدتا برای دفاع از حملات احتمالی از سوی جنگنده‌های روسی و سوری مستقر شده‌اند. گرچه کمپین نظامی روسیه و سوریه هر دو روی مبارزه با داعش متمرکز است، پنتاگون بیش از یک ماه است که ادعاهایی در رابطه با نقض حریم هوایی ترکیه از سوی جت‌های روسیه را مطرح می‌کند.

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: ترکیه با بی‌ثباتی روز افزونی در مرز با سوریه و عراق مواجه است و علت آن رفتار غیرمسوولانه در این منطقه است. اینها شامل تعدی روسیه در داخل ترکیه می‌شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =