برخی می گویند محمدرضا عارف سرلیست اصلاحطلبان است و برخی می گویند این گروه سیاسی برای او، صندلی ریاست مجلس آینده را رزرو کرده اند. هر چه هست عارف درباره روشهای جلب آرا توسط اصلاح طلبان در غرفه خبرآنلاین توضیح داد.

امید سلیمی بنی: عارف به نمایشگاه مطبوعات آمد تا ضمن حضور بیشتر رسانه ای، از جایگاه رئیس شورای عالی هماهنگی انتخابات اصلاح طلبان، پیامهای این تشکل را به اطلاع مردم برساند. او در غرفه خبرآنلاین باز هم به مدل ائتلافی سال ۹۲ که منجر به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری شد، اشاره کرد و گفت دنبال ارائه این مدل برای انتخابات مجلس آینده است. 

گپ و گفت کوتاه ما با این چهره فعال سیاسی اصلاح طلب را می خوانید:


از بحث داغ انتخابات صحبت را شروع می کنم. آیا راست است تاکتیک اصلاح طلبان این است که با چهره هایی که امکان رد صلاحیت دارد در انتخابات حضور نیابند و با کسانی که در سطوح پایین تر هستند در انتخابات حاضر شوند که احتمال تایید صلاحیت بیشتری دارند و به شکلی، از در آشتی با شورای نگهبان دربیایند؟
این تاکتیک نیست. ما باید فعالیت خود را متناسب با شرایط زمانی تنظیم کنیم. الان کشور نیاز به همدلی و انسجام دارد. طبیعتا همه جریانات سیاسی باید کاندیداهایی را معرفی کنند که بدون چالش از فیلتر نهادهای نظارتی و شورای نگهبان عبور کنند و با یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری داشته باشیم.


منظورتان این است شما از سقف مطالبات اصلاح طلبی خود چشم پوشی کرده اید و رسیده اید به کف سهم خودتان از مجلس؟
بحث سقف نیست. ما باید از نخبگان و خبرگان برجسته برای داشتن یک مجلس قوی و برجسته داشته باشیم و شرایطی را فراهم کنیم تا مجلس برجسته و قوی داشته باشیم و باید کسانی را معرفی کنیم که شرایط قانونی برای حضور در انتخابات را داشته باشند.


تعامل شما با نامزدهایی که شعار اعتدال گرایی را قبول دارند، چگونه است؟
امیدواریم بتوانیم با شعارهایی که در جریان هواداران و طرفداران دولت به اجماع برسیم. الگویی که پیشنهاد می دهیم الگوی سال ۹۲ است تا بتوانیم به موفقیت برسیم.


راست است شما در لیست خود سهمی را برای اصولگرایان معتدل  در نظر گرفته اید؟
در لیست اصلاحات، اصولگرایان قرار نمی گیرند. اصولگرایان و اصلاح طلبان لیست جداگانه خود را دارند. ما بحثی که ما مطرح کردیم یک ائتلاف نسبی است تا به یک لیست مشترک برسیم. اگر آمادگی داشته باشند ما نیز امیدواریم به لیست مشترک برسیم.

نظر شما درباره نمایشگاه چیست و در خصوص رسانه هایی که حضور پیدا نکردند، چه نظری دارید؟
تحریم کار خوبی نبود. بهتر بود دوستان شرکت می کردند و حرفهایشان را از طریق مواضع قانونی مطرح میکردند. در گذشته دوستان این مواضع را داشتند و اگر جایی حرف از تحریم می زد، درش را تخته می کردند. انتظار داریم این مطالب عنوان شود. در عین حال حق تشکلهاست که تصمیم بگیرند. نمایشگاه نیز وضعیت خوبی دارد ولی می تواند برای ارتقای جایگاه رسانه در کشور، اثرگذار تر باشد از طریق جمعیتی که حضور می یابند هم برگزاری نمایشگاه باشد و هم از طریق میزگردها، چالشها و مشکلات مطرح شود و مسئولان بتوانند از این طریق به مشکلات رسانه ها بیشتر پی ببرند.

 

17۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =