ایرنا نوشت: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب هیچگاه شیفته هیچ پست و مقامی نبود ولی همواره آمادگی خدمت در هر منصبی را در نظام برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشتند و مطیع محض حضرت امام(ره) به عنوان ولی امر زمان بودند.

آیت الله محی الدین حائری شیرازی در همایش مروری گذرا بر ابعاد شخصیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:بعداز رحلت حضرت امام(ره) و هنگام انتخاب رهبر در مجلس خبرگان ، عصبانیتی از آیت الله خامنه ای دیدم که هیچوقت پیش از آن اینگونه ایشان را ندیده بودم.

وی افزود: پس از آنکه شورای رهبری در مجلس خبرگان رای نیاورد و مجلس خبرگان تصمیم به انتخاب رهبر پس از رحلت امام(ره) گرفت نام آیت الله خامنه ای به عنوان رهبری مطرح شد که ناگهان ایشان بخاطر این مساله شدیدا عصبانی شد و با تلخی و بدون اجازه خود را به تریبون مجلس رساند.

آیت الله حائری شیرازی گفت: زمانی از آیت الله خامنه ای سوال کردم پس از اتمام دوران ریاست جمهوری چه خواهید کرد، ایشان در پاسخ با قاطعیت بر شغل آخوندی و فعالیت های حوزوی تاکید کردند و ادامه دادند مگر اینکه امام بنده را از این کار نهی کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم گفت: آیت الله خامنه ای سپس به بنده گفتند اگر امام پس از پایان ریاست جمهوری از بنده بخواهند که مسوول عقیدتی سیاسی ژاندارمری یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان بشوم هیچگاه تردید نخواهم کرد.

آیت الله حائری شیرازی افزود: اظهارات ایشان درحالی بیان می شد که آنموقع ژاندارمری تنها یک شاخه از نیروی انتظامی بود و سیستان و بلوچستان نیز در آن زمان یکی از ناامن ترین مناطق کشورمان بود.

وی گفت: صحبت های رهبر معظم انقلاب اسلامی گویای آن بود که ایشان اهل عمل صالح از روی اخلاص هستند چرا که معتقد بودند که امام راحل نماینده امام زمان(عج) است و فرمان او فرمان امام زمان(عج) است.

آیت الله حائری شیرازی افزود: رهبر معظم انقلاب در آن زمان ریاست جمهوری را هم برای اطاعت از فرمان خدا قبول کرده بود و درصورتی که از این مقام به عقیدتی سیاسیِ ژاندارمری سیستان و بلوچستان نیز تنزل می کردند برای ایشان هیچ تفاوتی نداشت.

آیت الله حائری شیرازی افزود: ریاست را اگر خود طلب کنیم تبدیل به سراب می شود و خدا هم کمکی نخواهد کرد اما اگر نخواستیم و بعنوان وظیفه گردن گرفتیم باید باقوت قلب پای آن بایستیم و خدا هم کمک خواهد کرد.

گفتني است طبق برنامه از پیش اعلام شده بنا بود سخنران اصلی این همایش حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات باشد که سخنرانی وی لغو شد و به جای وی آیت الله حائری شیرازی به ایراد سخن پرداخت.

1727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477123

برچسب‌ها