ایسنا نوشت: معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه کشورمان در سفر به منطقه آمریکای لاتین با مقامات مکزیک، کلمبیا و اکوادور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

سفر مجید تخت‌روانچی به منظور تقویت و گسترش روابط ایران و کشورهای آمریکای لاتین و به دعوت همتایان او در این سه کشور، آذرماه انجام خواهد شد.

همچنین محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان اوایل سال آینده میلادی به چند کشور آمریکای لاتین خواهد رفت و با مقامات این کشورها رایزنی و گفت‌وگو خواهد کرد.

براساس این گزارش، دوشنبه هفته جاری نیز نشست مشترک سفیران و نمایندگان سیاسی کشورهای حوزه آمریکای لاتین در تهران با حضور سفیران جمهوری اسلامی ایران در آمریکای لاتین، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه و دیگر مدیران ارشد حوزه آمریکا در وزارت خارجه برگزار شد.

در این دیدار، سفیران و نمایندگان کشورهای منطقه آمریکای لاتین از جمله برزیل، مکزیک، ونزوئلا، کوبا، اروگوئه، بولیوی، اکوادور، آرژانتین، نیکاراگوئه و ... حضور داشتند و برخی از این مقامات طی سخنانی بر تقویت و توسعه روابط ایران با کشورهای این منطقه در ابعاد مختلف تاکید و ابراز امیدواری کردند که با لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران، مناسبات دوجانبه به‌ویژه در حوزه اقتصادی به سطح مطلوب و قابل قبولی برسد.

در این دیدار، معاون وزیر خارجه نیز از علاقمندی ایران به توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و پارلمانی با کشورهای آمریکای لاتین خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به توسعه و تعمیق روابط با کشورهای آمریکای لاتین در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، سرمایه‌گذاری و همکاری‌های چندجانبه علاقه‌مند و مصمم است.

وی همچنین سفر رئیسان جمهور برخی از کشورهای آمریکای لاتین به تهران برای شرکت در اجلاس بین‌المللی گاز را فرصتی مغتنم برای رایزنی با هدف توسعه و تعمیق روابط دوجانبه و منطقه‌ای عنوان کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =