نماینده تهران گفت: اگر دادگاه پرونده دستوردهندگان حادثه حمله به من در شیراز را به جریان بیندازد، آنگاه احتمال گذشت من از ضاربان قوت مى گیرد.

کانال تلگرامی علی مطهری در پیامی با عنوان «سفرنامه مطهری به شیراز» نوشت: دوشنبه شب وارد شيراز شدم،صبح سه شنبه ١٣٩٤/٠٨/١٩ با درخواست قبلى قاضى دادگاه متهمان حادثه شيراز در چهارمين جلسه اين دادگاه شركت كردم. ٣ تن ديگر از مهاجمان به سؤالات قاضى پاسخ دادند. قاضى از من درخواست صلح و گذشت كرد،گفتم اگر مسئله صرفاً شخصى بود اينكار را مى كردم ولى مسئله جنبه عمومى دارد و در واقع يك بيمارى و آفت است كه به جان انقلاب افتاده و بايد درمان شود. 

وكيل متهمان هم سؤالاتى از من داشت و من پاسخ دادم.

در فاصله تنفسى كه رئيس دادگاه اعلام كرد، وكيل متهمان و نماينده دادستان باز درخواست گذشت و صلح كردند. سپس خود متهمان درخواست ملاقات كردند و پذيرفتم.

همه آنها اظهار پشيمانى مى كردند. براى آنها گروه فرقان و حرفهاى قاتل شهيد مطهرى را مثال زدم و گفتم نبايد ابزار و آلت دست واقع شويد. همه آنها هم درخواست گذشت داشتند. گفتم اولاً من هيچوقت كينه افرادى مثل شما را كه به خيال خود به انقلاب خدمت مى كنيد ولى در واقع ضربه مى زنيد، به دل نمى گيرم، چون فكر مى كنم از روى اعتقاد عمل مى كنيد. ولى بدانيد كه راه دفاع از انقلاب و ولايت فقيه اين نيست، بلكه بايد مطابق سيره ائمه اطهار به مخالفان فرصت اظهارنظر بدهيد،ثانياً اگر دادگاه پرونده دستوردهندگان اين حادثه را به جريان بيندازد آنگاه احتمال گذشت من از شما قوت مى گيرد.

بعدازظهر ساعت ١٨ هم در دانشگاه شيراز سخنرانى داشتم كه با استقبال زيادى مواجه شد و دانشجويان زيادى پشت در سالن مانده بودند و از مسئولان خواستم عده اى از آنان وارد شوند و به صورت ايستاده و نشسته روى زمين در جلسه شركت كنند كه در نهايت با ورود تعدادى از آنها موافقت شد.

بحث من درباره حسين بن على(ع) و اصلاح امت بود و فقط در موضوع صحبت كردم،اما در بخش پرسش و پاسخ سؤالات چالشى مطرح شد كه ناظر به مسائل روز بود و احساسم اين است كه دانشجويان از پاسخها راضى بودند. همان شب به تهران بازگشتم.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین 7 IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    136 5
    خیلی کارت درسته.ایولا
  • محمدرضا IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    140 4
    نگذر ازشون آقای مطهری.. کاری به جناح بندی ندارم، بذار هر کسی که خلاف قانون عمل میکنه مجازات شه اگر بگذری بازم ادامه میدن و با پوزخند از کنار مساله میگذرند
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    126 3
    بسیار بسیار کار درستی انجام دادند. این گروه‌های افراطی و خودسر باید بفهمند فراتر از قانون نیستند.
  • ناشناس A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    106 4
    واقعآ که خون شهید مطهری در رگهای شما جریان دارد مرحبا به شما که حق گفتی
  • بی نام DE ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    84 4
    امان از دست امران
  • مصطفي IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    3 0
    چرا ببخشد . چي را ببخشد. شما بزاريد معلوم بشه بينم كي به كي بعد هم مي بخشه.اتفاقا اگر ايستادگي كنه اين يعني دمكراسي و احقاق حق.مگر نمي گيم شكايت و ....حق هر شخص هستش پس خواهشن شما كاسه داغتر از اش نشويد.موفق باشيد