۰ نفر
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

تسنیم نوشت: "هلموت اشمیدت" صدر اعظم اسبق آلمان و از سیاستمداران و نظریه پردازان معروف آلمانی امروز در سن 96 سالگی درگذشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، "هلموت اشمیت"، صدر اسبق اعظم آلمان ساعاتی پیش در سن 96 سالگی در هامبورگ درگذشت.

"هلموت هاینریش والدمار اشمیت"، متولد 23 دسامبر 1918 در شهر هامبورگ، سیاست مدار، اقتصاددان و نظریه پرداز آلمانی از حزب سوسیال دموکرات آلمان بود که از سال 1974 تا 1982 صدر اعظم آلمان بود. وی سابقهٔ وزارت دفاع، وزارت دارایی، وزارت اقتصاد و وزارت خارجه را نیز داشت.

اشمیت در سال های اخیر چندین کتاب در رابطه با سیاست و اقتصاد نوشته و اکثر آنها به زبان های دیگر، بخصوص انگلیسی ترجمه شده اند.

اشمیدت بر مناسبات و همکاری های بین المللی بهتر در سیاست ارزی و اقتصادی تاکید داشته و مناسبات با فرانسه در دوران صدر اعظمی وی بسیار تنگاتنگ بود.

اشمیت اوایل سپتامبر گذشته در هامبورگ به دلیل یک لخته خون در پا مورد عمل جراحی قرار گرفت و بعد از دو هفته بیمارستان را ترک کرد. اما روز گذشته پزشکان از وخامت مجدد حال وی خبر داده و رسانه ها امروز خبر مرگ وی را گزارش کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =