ایرنا نوشت: شبکه تلویزیون رسمی سوریه روز سه شنبه اعلان کرد که تروریست ها در حمله با خمپاره به شهرهای دمشق پایتخت و لاذقیه در ساحل دریای مدیترانه، شماری از غیرنظامیان را کشته و زخمی کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس از دمشق، این شبکه تلویزیونی افزود: دو گلوله خمپاره شلیک شده توسط تروریست ها در بعداز ظهر سه شنبه به نزدیک ساختمان دانشگاه تشرین اصابت کرده است.
همزمان با این حمله به لاذقیه، حمله خمپاره ای دیگری از سوی تروریست ها به چند محله شهر دمشق پایتخت سوریه صورت گرفت که هنوز آمار تلفات آن منتشر نشده است.
در تصاویری که در تلویزیون سوریه از حملات به لاذقیه به نمایش درآمد، دستکم یک دستگاه خودرو که در شعله های آتش می سوخت و چند دستگاه خودروی دیگر از جمله یک دستگاه مینی بوس دیده می شد که ترکش های گلوله های خمپاره به آن ها اصابت کرده بود.
نیروهای دولتی سوریه در هفته های اخیر در کوهستان های مشرف بر لاذقیه و با حمایت هوایی روسیه، به مواضع و پایگاه های تروریست ها حمله کرده اند.
لاذقیه که زادگاه بشار اسد رییس جمهوری کنونی سوریه به شمار می رود، در چند هفته گذشته چند بار هدف حمله قرار گرفته است.
وزارت دفاع روسیه نیز روز سه شنبه اعلام کرد که هواپیماهای جنگی این کشور 448هدف متعلق به گروه های تروریستی شامل مقرهای فرماندهی، مراکز مخابراتی، انبارهای موشک، مهمات، تسلیحات، سوخت و تدارکات و محل های تجمع تروریست ها را در مناطق مختلف سوریه به ویژه استان های حلب، دمشق، ادلب، لاذقیه، رقه، حما و حمص، بمباران و نابود کرده اند.
بر اساس این گزارش، این حملات سبب شد که گروه های تروریستی سخت ترین صدمات را در حدود 40 روز عملیات نظامی ضد تروریستی دمشق و مسکو، متحمل شوند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =