حقیقت‌پور: نباید نظام را ناتوان دید و گفت که آمریکا در تمام نهادهای آن آدم دارد!

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: نفوذ آمریکایی ها درلایه های نظام حرف صحیحی نیست.

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که نظرتان درباره اینکه از تریبون نماز جمعه گفته شد «آمریکایی ها در تمامی نهادهای نظام آدم دارند»، چیست؟ اظهار کرد: اعلام اینکه آمریکایی ها در تمام نقاط مدیریتی جمهوری اسلامی ایران دارای امکان و آدم هستند، حرف سبکی است! صلاحیت بیان این حرف را کسی دارد که قانون به او این صلاحیت و اجازه را داده است.

 وی با بیان اینکه تنها وزارت اطلاعات می تواند این کار را انجام دهد، خاطرنشان کرد: ما به هیچ عنوان از وزارت اطلاعات نمی خواهیم و انتظار نداریم که چنین حرفی را بزند، بلکه می گوییم اگر چنین چیزی وجود دارد، این وزارتخانه باید با آن برخورد کند.

حقیقت پور تصریح کرد: ما نباید آنقدر نظام خودمان را ناتوان ببینیم که بگوییم  آمریکایی ها در تمام ساختار قدرت ما نفوذ کرده اند. آخر این چه حرفی است که بعضی ها می زنند؟!

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بزرگترین ضعف آمریکایی ها این است که آن ها نمی توانند از توانمندی و تصمیم نظام جمهوری اسلامی ایران ارزیابی درستی داشته باشند. بنابراین اگر آن ها دارای منابع متقنی در سیستم کشور ما هستند، باید بفهمند که ما می خواهیم چه تصمیمی بگیریم و دست ما را بخوانند، در حالیکه این طور نیست.

وی ادامه داد: رفتار آمریکایی ها نشان می دهد که آن ها به شدت با تصمیمات و مسائل ما بیگانه هستند. لذا این حرف که آنها در تمامي نهادهاي ما آدم دارند، حرف بسیار بزرگی است و بدون سند و مدرک و مدعا نمی شود این حرف ها را مطرح کرد.

 حقیقت پور تصریح کرد: ما تنها مرجع صلاحیت دار برای این کار را دستگاه‌های رسمی اطلاعاتی و امنیتی کشور می دانیم.

این عضو کمیسیون امنیت کلی مجلس همچنین در پاسخ به این سئوال که چرا اسناد اینگونه ادعاها از سوي وزارت اطلاعات خواسته نمی شود تا در صورت صحت برخورد و در صورت کذب بودن از تکرار آن جلوگیری شود؟، گفت: این کار، وظیفه دستگاههای اجرایی است. شورای عالی امنیت ملی باید این موارد را کنترل کند. اصلا هم لازم نیست که این مسائل رسانه ای و به کف خیابان ها کشیده شود. این  بررسی ها باید پشت میز و در اتاق های کارشناسی انجام شود.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم آنچه که مقام معظم رهبری درباره نفوذ فرمودند، امر مهمی است. یعنی باید کشور را از این جهت که دشمن نتواند در آن نفوذ کند، امن و ایمن کنیم. اما اینکه بگوییم آمریکایی ها الان در تمام لایه های تصمیم گیری نظام ما نفوذ کرده اند، حرف درستی نیست.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    7 1
    قبلا داشته الان نداره ؟؟؟